Nye Isuzu D-Max har fått ett kraftigere og bredere uttrykk.
Baklysene er helt særegne med eget design
Isuzu er kjent for gode off-road egenskaper og med enda bedre styring samt elektronisk låsbar differensial på bakakselen er den neppe blitt dårligere.
D-Max ble lansert i Thailand
Nytt instrumentpanel med en 4,2" skjerm i midten
En helt ny struktur med sterkere stål og bedre korrosjons beskyttelse skal være på plass.
Bilen kommer som tidligere i singel-, space- og dobbelcab
3-literen er tilbake, men kommer den til Norge?
Helt nytt interiør
Signatur frontlys.

Ny Isuzu D-Max lansert

PICKUP: Isuzu lanserte fredag 11. oktober en helt ny D-Max pickup der nærmest alt er byttet ut.

Det er nå blitt åtte år siden D-Max sist fikk en heloverhaling, men den fikk en facelift i 2017, blant annet med en ny 1,9-liters motor.

Det er ingen tilfeldighet at verdenslanseringen foregikk i Thailand. Bilen produseres i utkanten av Bangkok, og det er solgt over 4 millioner eksemplarer av D-Max i landet! Der har bilen nærmest en kultstatus.

Nå er 3-literen tilbake i ny versjon med 190 hk (v/3600 o/min) og 450 Nm (fra 1600-2600 o/min). 1,9-literen beholdes som et alternativ, men også denne er oppgradert med ny motorstyring.

Men det er ikke bare under panseret bilen er overhalt. Vi er ikke helt stødig i verken japansk eller thailandsk som er språkene presentasjonen ble holdt på, men det virker som om hele kjernen i bilen er ny med kraftigere sikkerhet og utstrakt bruk av sterkere stål i de bærende konstruksjonene. Bilen har også fått bedre antirustbeskyttelse.

Styringen er forbedret ved at forhjulene har fått økt styrevinkel, og svingradiusen redusert til 6,1 meter.

Eksteriør

 

Fronten er helt ny. Nye frontlys med Bi-LED hovedlys og signatur daglys, er hevet helt oppunder panseret. Bilen fremstår dessuten både kraftigere og bredere i fronten. Det er også to nye markeringslys integrert på hver side av støtfangeren. Hjulbuene er kraftigere enn tidligere, og det ble vist flere alternative styling-muligheter med disse.

 

Bak har bilen fått nye og særegne lys, samt en integrert støtfanger. Vadedybden er økt til 800 mm, noe som er med 200 mm mer enn tidligere.

Sikkerhet

Bilen har mer innebygd sikkerhet, og har fått på plass parkeringsassistanse, samt varsel om kryssende trafikk ved rygging. Bakkestart og nedstigningssystemer er på plass. En smart funksjon er autolås som sørger for å låse bilen når føreren går bort fra den. Bilen kan også fjern-startes ved hjelp av nøkkelen, behagelig om det er kuldegrader og is på rutene. Den har også et velkomst-lys som tennes automatisk når føreren kommer innenfor en radius av 2 meter fra bilen.

Interiør

Innvendig finner vi også et helt nytt interiør med en stor 7 eller 9 tommers skjerm i midtkonsollen. Bilen er kompatibel med både Apple og Android. Instrumentpanelet er utstyrt med en stor 4,2 tommers skjerm mellom speedometer og turteller. Hele det innvendige designet er nytt, med mange oppbevaringsmuligheter, koppeholdere og strømuttak. Det er regnsensor, samt front- og sidekollisjonsputer i bilen.

Rattstammen kan justeres både i lengde- og høyderetning. Nye materialer er valgt i setene for bedre komfort. Setene har også 8-veis justering for å finne optimal kjørekomfort. De er også utformet for å forhindre nakkeslengskader dersom uhellet skulle være ute.

Norge

Ifølge Steinar Dokken i RSA har de foreløpig lite informasjon om den nye D-Max’en. Bilen som nå er vist, er en Thailand-versjon og europeiske spesifikasjoner kan være annerledes. Bilen vil ifølge Dokken ikke være på plass i Norge før tidligst sommeren 2020.

Forsiden nå