Glimt fra Oslo Motor Show NYHETER: Det var mange nybygde show-biler på plass under Oslo Motor Show som startet idag. Her er et knippe av bilene som publikum kan se på Lillestrøm denne helgen.
PROFF PROFF Viste siste generasjon Phoenix TATRA: Det var første gang publikum kunne ta den siste generasjonen av Tatra Phoenix i øyesyn da den ble vist på Bauma.
PROFF PROFF 30 tonnmeters kran i vugge UNIK TATRA: Det har aldri vært bygget noe lignende noe sted i verden på en Tatra.
PROFF PROFF Kranbil helt utenfor boksen EKSTREMKRAN: Tatraen til Slorafoss var så krevende å bygge at man kunne bygget fire andre kranbiler på samme tid.
Trefjerning med Tatra FREMKOMMELIGHET: T.A. Skogsdrift & Trefelling har de siste tre årene hatt en Tatra 8x8 i parken. Det er ikke tilfeldig. Oppdragene selskapet reiser ut på, er ofte godt utenfor der asfalten slutter.
Tatras «muldvarp» Gruvetransport: Når Tatra nå har spesialprodusert en variant av Tatra Force-modellen for transport av sprengstoff i gruver, har de gitt den det passende navnet muldvarp.
Bygget sammen to semier til kjempehenger Tatra-vogntog med henger som består av to semihengere sveiset ende mot ende og dolly i hver ytterkant.
Første bil fra ny importør Ottadalen Anlegg i Vågå har fått levert den første Tatra lastebilen solgt av den nye importøren E18 Truckcenter.
Har solgt 18 Tatra-lastebiler i Norge Tatra Norge AS kjører land og strand rundt med demobiler. AT.no traff daglig leder i Tatra Norge, Einar Gullesen, i forbifarten ved Gardermoen.
Tatra 10x10 for 60 tonn De fleste lastebilprodusentene har tatt frem gruvelastebiler i 60-tonnsklassen. Når det gjelder Tatra, trenger man knapt nok vei å kjøre på.
Fra arkivet: Det neste er belter Denne artikkelen om Tatra Phoenix 8x8 sto på trykk i Anlegg&Transport nummer 9, 2013. Journalist er Halvdan Korsmo