AT.JOBBER | Stillingsmarked

LANDCROS representerer vår forpliktelse til å gå utover maskiner, og gi kundene intelligente, tilkoplede og bæredyktige løsninger, sier Francesco Quaranta, administrerende direktør for Hitachi Construction Machinery Europe.

Får nytt navn:
Hitachi blir til Landcros fra 2027

REBRANDING: Hitachi Construction Machinery skifter navn til Landcros fra april 2027, formidler selskapet i pressemeldingen.

Publisert Sist oppdatert

Hitachi Construction Machinery skifter navn til Landcros fra april 2027. Rebrandingen er en del av selskapets transformasjon mot å tilby løsninger utover bare maskiner, formidler selskapet i pressemeldingen.

– Landcros representerer vår forpliktelse til å gå utover maskiner, og gi kundene intelligente, tilkoplede og bæredyktige løsninger, sier Francesco Quaranta, administrerende direktør for Hitachi Construction Machinery Europe.

Løsninger utover maskiner

Det nye navnet uttrykker selskapets besluttsomhet om å levere innovative løsninger til kunder verden over i anleggs- og gruveindustrien. Navneskiftet reflekterer selskapets forpliktelse til å akselerere utviklingen og skape verdier sammen med kundene.

Nasta: Synes navnet er godt

Administrerende direktør Tom Johansen uttaler følgende i forbindelse med navnebyttet: 

- Nasta er heldige og har vært forhandler av driftssikre og effektive anleggsmaskiner fra Hitachi i 44 år. Vi gleder oss til å fortsette reisen med Landcros. Jeg synes navnet er godt og konseptet forsterker slagordet som Nasta har markedsført gjennom snart 30 år; «Fornøyde kunder vender tilbake».

Avduket på Bauma

Konseptet ble introdusert av Hitachi for snart to år siden. Grunnidèen er å løse kundens utfordringer og skape merverdi, uansett om kunden er en mindre maskinentreprenørvirksomhet eller et stort gruveselskap.

NY LOGO: Slik blir Hitachi-maskinene brandet fra april 2027.

Visjonen begynte å ta form med avdukingen av Landcros One under Bauma 2025, en prototyp som redefinerer hva en maskin kan være. Den er autonom, fjernstyrt og designet for å engasjere neste generasjon gjennom intuitiv, "gaming-aktig" ergonomi.

– Reaksjonen fra kundene har vært overveldende positiv, noe som bekrefter at vi er på riktig vei, ytrer Quaranta.

Verdiene forblir

Quaranta understreker at selv om navnet endres, forblir selskapets verdier de samme.

– Vi endrer navnet. Vi endrer spillet. Men én ting vil aldri endre seg, og det er hvem vi er. Våre verdier, våre ansatte, vår kvalitet, vårt løfte om pålitelighet og vår forpliktelse til våre forhandlere og kunder vil forbli for alltid, sier han.

Med Landcros går selskapet fra å bygge maskiner til å designe sømløse brukeropplevelser, støttet av avansert teknologi.

Hitachi Construction Machinery har omtrent 26.000 ansatte globalt og hadde en konsolidert omsetning på 1405,9 milliarder yen i regnskapsåret 2023, med en utenlandsk salgsandel på 84 prosent.

Powered by Labrador CMS