Huddig med drift på jernbanehjulene
Nå lanserer Huddig en ny versjon av Huddig 1260D Rail med hydraulisk drevne jernbanehjul.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Det innbærer at maskinen kan kjøres på jernbanestrekninger der det ikke er tillatt å kjøre på gummihjulene. Det er også en fordel at maskinen kan kjøres raskere og mer stabilt.
I Huddigs løsning driver en hydraulikkmotor de to bakre jernbanehjulene via en differensialsperret aksel. Dette minsker risikoen for slitasje og varmeutvikling ved kjøring i høyere hastigheter som kan oppstå når flere hydraulikkmotorer skal jobbe synkront, ifølge Huddig. Driften kobles om mellom gummihjul og jernbanehjul når jernbanehjulene senkes og heves.
Konstruksjonen er bygget for å klare drift og innbremsinger i opp til 40 km/t. Den drivende akselen er utstyrt med separate system for kjøre- og parkeringsbrems. Det går å begrense hastigheten, men for å framtidssikre konstruksjonen har Huddig valgt å bygge for raskere transporter.
- Med drivende jernbanehjul får våre kunder en robust premiumløsning som holder høy kvalitet og ytelse. Vår solide konstruksjon gjør at vi kjenner oss trygge på å eksportere maskinen også til markeder der vi ikke har samme mulighet til å være på ettermarkedet, sier Bertil Gyllner, konstruksjonssjef på Huddig AB.
Huddig 1260D Rail finnes både med drift og uten drift på banehjulene. Tidligere leverte 1260D Rail-maskiner kan få drift på hjulene ettermontert.
STILLING LEDIG:
-
Fagsjef Anlegg og Infrastruktur
Entreprenørforeningen - Bygg og Anlegg (EBA)
-
Export Sales Manager
SMP Parts Norge AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør
-
Ingeniør
Larvik kommune
-
Byggeleder elektro/SRO
AF Anlegg
-
VI SØKER MASKINFØRERE OG ADK RØRLEGGEGERE
John Kleveland AS
-
Prosjektleder - anlegg
Tveter & Lund AS