
Fire år med køkaos
Klokken 21.00 mandag 1. juni stengtes to kjørefelt gjennom Smestadtunnelen på Ring 3 i Oslo. Det betyr redusert kapasitet og lange køer fra tirsdag morgen.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Oppstarten i Smestadtunnelen markerer starten på Vegvesenets tunnelrehabiliteringsprosjekt i Oslo. Ti tunneler skal oppgraderes.
Tirsdag 2. juni
- Fra tirsdag morgen forventer vi lange køer på Ring 3, sier Hilde Ulvik, prosjektleder i Statens vegvesen.
- Om du kan benytte andre transportmidler enn bil, gjør det, oppfordrer hun.
Det fins ikke omkjøringstraseer i Oslo for den mengden trafikk som passerer gjennom tunnelene. Derfor blir det mer kø, og Vegvesenet anmoder alle som har mulighet til å la bilen stå, reise kollektivt, sykle eller gå.
Buss før bil
Statens vegvesen har bygget en egen kollektivtrasé forbi Smestadtunnelen, og det er innført restriksjoner for elbil i kollektivfeltene.
- Dette gjør vi for å for å lette framkommelighet for buss og nødetater i anleggsperioden, forteller Hilde Ulvik.
50% reduksjon på Ring 3
Tunneloppgraderingen skal pågå frem til 2020, men belastningen for trafikantene vil bli tyngst i 2016 og 2017. Da foregår det arbeider i Smestadtunnelen, Granfosstunnelen og Brynstunnelen, og kapasiteten på Ring 3 reduseres med mer enn 50%.
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge