
Italienere tildelt kontrakt på 3,66 mrd. kroner
Og Veidekke er tildelt en kontrakt på 1960 millioner kroner. Begge kontraktene gjelder jernbanebygging på Vestfoldbanen for Bane Nor.
Bane Nor har tildelt to store kontrakter knyttet til byggingen av nytt dobbeltspor på Vestfoldbanen. Kontraktene har en samlet verdi på 5620 millioner kroner, som er «i tråd med Bane Nors estimater».
Kontraktene omfatter store underbygningsarbeider på prosjektene Nykirke-Barkåker og Drammen-Kobbervikdalen. Nytt dobbeltspor skal legge til rette for flere tog mellom Oslo og Tønsberg, og disse to kontraktene markerer starten på prosjektene som skal gi de reisende en bedre og mer effektiv hverdag.
Salini Impregilo og Impresa Pizzarotti & C
For prosjektet Nytt dobbeltspor Nykirke-Barkåker har Bane Nor tildelt totalentreprisen «UNB01 Underbygning» til Joint venture Salini Impregilo S.p.A og Impresa Pizzarotti & C. S.p.A fra Italia. Kontrakten har en verdi på 3660 millioner kroner.
Denne kontrakten omfatter underbygningsarbeider for 13,6 km dobbeltspor fra Nykirke sør for Holmestrand, til Barkåker nord for Tønsberg.
Inkludert i kontrakten, er bygging av to bruer, tre tunneler på til sammen 5.3 km og ny Skoppum stasjon ca 1,3 km sørvest for dagens Skoppum stasjon.

Veidekke Entreprenør
For prosjektet Nytt dobbeltspor Drammen-Kobbervikdalen, har Bane Nor tildelt totalentreprisen «UDK01 Bergtunnel og dagsone Skoger» til Veidekke Entreprenør AS.
Denne kontrakten omfatter bygging av 6 km dobbeltsporet tunnel gjennom Strømsåsen, samt en 1,6 km dagsone i Skoger sør for Drammen. Totalentreprisen har en verdi på 1960 millioner kroner.
Tunnelen som skal drives på konvensjonelt vis (boring og sprenging) munner ut i Skoger, der det nye dobbeltsporet skal kobles på eksisterende spor ved jernbanebrua over E18. På den andre siden av Strømsåsen skal tunnelen møte en løsmassetunnel under Danvikområdet.

Kontrakten tildeles etter en prosess med prekvalifisering av tilbydere og forhandlinger med de som valgte å levere tilbud.
Fornøyd direktør
- Bane Nor er godt fornøyde med konkurransen om kontraktene. Vi har hatt gode konkurranser med godt kvalifiserte firmaer på begge entreprisene. Vi er trygge på at vi har valgt entreprenører som har de beste forutsetningene for å utføre arbeidet til rett tid, kvalitet og kost, sier prosjektdirektør Lars Tangerås.
Før kontraktene kan undertegnes, er det en ti dagers karensperiode, hvor de øvrige tilbyderne har mulighet til å klage på tildelingen.
Jernbanetekniske arbeider på prosjektene blir ivaretatt i egne entrepriser.
STILLING LEDIG:
-
Pon Equipment AS søker mekaniker- nymontering
Driftig prepp mekaniker til moderne verksted på Berger søkes!
-
Pon Equipment AS søker produksjonsmekaniker og skiftleder Z-Line
Produksjonsmekaniker og skiftleder søkes til topp moderne verksted på Berger!
-
Pon Equipment AS søker serviceleder
Driftig serviceleder til moderne verksted på Rygge søkes!
-
Pon Equipment AS søker mekaniker -nymontering
Driftig mekaniker søkes til moderne verksted i Bergen!
-
Dynapac Norge AS søker servicetekniker for vei- og anleggsutstyr
Ønsker du en variert og spennende hverdag?
-
R3 Entreprenør AS søker betongsager/kjerneborer
Norges ledende rivningsentreprenør søker nå etter en erfaren fagarbeider innen kjerneboring og betongsaging til spennende prosjekter i Trondheim
-
Pon Rental Norway AS søker utleiekoordinator
Pon Rental søker etter driftig utleiekoordinator til vår avdeling i Bergen
-
R3 Entreprenør AS søker river
Landets ledende rivningsentreprenør søker nå etter erfarne fagarbeidere innenfor riving og saneringsarbeid til spennende reiseprosjekter over hele Norge.
-
R3 Entreprenør AS søker maskinfører
Landets ledende rivningsentreprenør søker nå etter erfarne Maskinførere til spennende reiseprosjekter over hele Norge
-
Pon Equipment AS søker uteservicemekaniker
Driftig uteservicemekaniker søkes til distrikt på Sunnmøre!