Først bestilt og nr. 2 levert, Renault T520 High Sleeper Cab til Sigvartsen Transport AS.
Først bestilt og nr. 2 levert, Renault T520 High Sleeper Cab til Sigvartsen Transport AS.

De første Renault T er levert

Allerede under introduksjonen av det nye lastebilprogrammet til Renault Trucks i Lyon i fjor sommer bestemte Thorgeir Sigvartsen i Sigvartsen Transport AS i Sarpsborg seg for at den aller største Renault T langtransportbilen skulle han ha.

Thorger Sigvartsen (nr. 2 fra venstre) bestemte seg for en Renault T allerede under lanseringen i Lyon i fjor sommer. Dette bildet er fra overleveringen av bilen 24. april. F.v. salgssjef Renault Trucks i Volmax Geir A. Olsen, bileieren, sjåfør Tommy Thon og Ståle Kvebæk fra Volvo Norge som er Renault Trucks-importør.
Thorger Sigvartsen (nr. 2 fra venstre) bestemte seg for en Renault T allerede under lanseringen i Lyon i fjor sommer. Dette bildet er fra overleveringen av bilen 24. april. F.v. salgssjef Renault Trucks i Volmax Geir A. Olsen, bileieren, sjåfør Tommy Thon og Ståle Kvebæk fra Volvo Norge som er Renault Trucks-importør.

Dette var dermed den første bestillingen fra en norsk kunde. Bilen ble overlevert på anlegget hos Volmax i Østfold 24. april. Men selv om bestillingen fra Sigvartsen var den første, ble han slått på målstreken når det gjaldt levering. Uken før fikk Kjell Bjørneby i K.B. Transport AS sin Renault T.

11- og 13-litersmotorer

De to bilene skiller seg litt fra hverandre selv om de kommer fra samme kjøretøyserie. Begge er riktignok 6x2 trekkvogner. Bilen til Sigvartsen er en R520 med High Sleeper Cab førerhus, som er den aller største varianten som leveres, både når det gjelder motorstyrke og førerhus. 13-litersmotoren er på 523 hk, og førerhuset har flatt gulv. Bjørneby har til sin kjøring valgt varianten med motortunnel på 20 cm og 11-litersmotoren på 460 hk.

Sigvartsen Transport kjører for Peterson Packaging, mens bilen til K.B. Transport går i transport for Tine.

LES OGSÅ:

Forsiden nå