• Anlegg
  • Transport
  • Bygg
  • Nytt om navn
  • Hva skjer?
  • Stilling ledig
  • Abonnement

Meny

  • Anlegg
  • Transport
  • Bygg
  • Nytt om navn
  • Hva skjer?
  • Stilling ledig
  • Abonnement

Nå blir det full veibruksavgift på biodiesel

Høsten 2019 ønsket regjeringen å innføre full veibruksavgift på biodiesel fra 1. januar. Dette ble stanset av Stortinget og utsatt i et halvt år. Fra 1. juli innføres avgiften for fullt.

Klar melding til transport-politikerne

- Bærekraftig biodrivstoff må anerkjennes som en langsiktig klimaløsning i norsk politikk. Våre politikere har ikke noe annet valg – hvis de skal nå klimamålene.

Utsetter drivstoff-avgift

Regjeringen endrer forslaget om ny avgift på biodrivstoff.

– Fjerner gulroten – beholder pisken

Regjeringen med finansminister Siv Jensen i spissen gjør det for dyrt å være miljøvennlig, mener bransjen etter avgiftshopp på biodrivstoff. Les regjeringens forsvar for endringen.

St1 lanserer nytt drivstoff for tungtransport

Fredag 7. september lanserte energiselskapet St1 sitt fornybare biodrivstoff RED95 ved Shell-stasjonen på Grorud i Oslo.

Rett og slett dritbra

Tine vil bruke 100-300 millioner kroner i egenproduksjon på biodrivstoff basert på kumøkk.

Preem innleder drivstoffsamarbeid

Samarbeider med Fortum og Valmet.

Imponerende pilot for tungtransporten

Enova går inn med 116,7 millioner kroner til pilotanlegg for biodrivstoff for tungtransport.

Støtte til kjøp av lastebiler og anleggsmaskiner

Bedrifter som vil kjøpe tyngre biogassdrevne kjøretøy og anleggsmaskiner kan nå få investeringsstøtte av Enova.

- Må over på biodrivstoff

Statens vegvesen kommer til å stille krav om mer miljøvennlig anleggsdrift i kontraktene.

Asko satser videre på biodrivstoff

Bring har gitt opp og fyller konvensjonell diesel på tanken, men Asko satser fortsatt på biodrivstoff.

Gjør BTL tilgjengelig for alle

ASKER (AT.no): Eco-1 vil i løpet av tre år bygge 100 mobile stasjoner for den fornybare dieselen 2G Polar i Norge. Onsdag morgen åpnet den første stasjonen i Asker.

Diesel mye bedre enn sitt rykte

Når enkelte Oslo-politikere ivrer for å utestenge dieseldrevne biler fra hovedstaden, så vil de også utestenge en teknologi som er i ferd med å bli minst like miljøvennlig som bensin.

Redaktør:

Klaus Eriksen

Forlagsredaktør:

Thomas Witsø-Bjølmer

Nettansvarlig:

Hans Kristian Barbøl

Salgsansvarlige:

André Berger

Marius Rønningsen

Anlegg&Transport er medlem av Fagpressen.

KONTAKT

Redaksjonen: [email protected]

Salg: [email protected]

Telefon: 66 82 21 21

Postadresse:

Postboks 111411 Kolbotn

Besøksadresse:

Sofiemyrveien 6D1412 Sofiemyr

Personvern/cookies

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

LENKER

Annonsering

Tips oss

Artikkelsøk


TJENESTER

Stilling ledig

Salgsansvarlig Stilling:

Kyrre Ødegaard

HOVEDSEKSJONER

Anlegg

Transport

Bygg