Se hele den spesielle bilen nedenfor.
Se hele den spesielle bilen nedenfor.

30 tonn på bakakselen

Toakslet Scania P340 4x2 med ekstremt bakakseltrykk.

Publisert

Den nederlandske Scania-forhandleren Rinsma har levert en kraftig plugg en Scania P340 4x2 CNG (komprimert natur gass) til avfallsbehandlingsselskapet Omrin. Påbygget er utført av Rondaan Carrosserie & Wagenbouw BV.

Bilen er bygget for transport internt på en avfallsterminal. Ved lave hastigheter tåler bakakselen et trykk på 30 tonn. Den har for øvrig nesten samme diameter som felgen på 22,5 tommer.

Scania-en er utstyrt med en 40 tonns VDL-krokløft. Den har også et veiesystem plassert mellom chassiset og krokløften. Vekten på lasten kan fortløpende leses av både i bilen og på kontoret. Dette sparer mye tid i forhold til veiesystemet Omrin brukte før på sin terminal.

I tillegg til containersystemet og det solide Allison drivverket, er bilen utstyrt med solide plater og støtfangere i stål.

Med en bakaksel som har nesten like stor diameter som felgen, er denne vesle kraftkaren i stand til å tåle 30 tonn trykk på bakakselen over lang tid i lave hastigheter - med fulle garantier fra påbygger og leverandør.
Med en bakaksel som har nesten like stor diameter som felgen, er denne vesle kraftkaren i stand til å tåle 30 tonn trykk på bakakselen over lang tid i lave hastigheter - med fulle garantier fra påbygger og leverandør.
Powered by Labrador CMS