Ørland Transport og Rennesøy Trafikk slår seg sammen i kampen mot de små marginene i transportbransjen.

To norske transport-selskaper slår seg sammen

Får ca. 380 ansatte og vil disponere ca. 250 storbiler.

Publisert Sist oppdatert

Ørland Transport og Rennesøy Trafikk fusjonerer og styrker posisjonen som ledende innen transportbransjen, skriver selskapene i en pressemelding, først omtalt av Lastebil.no.

Det nye selskapet vil etter planen ha følgende eierfordeling: Johs Ørland Holding (Ørland Transport) 34 prosent, Rent Holding (Rennesøy Trafikk) 32 prosent og Stangelandgruppen, Røsi (Bjørn C. Røstad) og Inro (Arne Incoronato og Rolf Hodne) med til sammen cirka 34 prosent.

Det nye selskapet får ca. 380 ansatte, disponerer ca. 250 storbiler og vil få en samlet omsetning på ca. 600 millioner kroner årlig.

Sammenslåingen skal ikke medføre noen endring i ansettelsesforhold for dagens ansatte.

Egil Torgersen, daglig leder Rennesøy Trafikk AS.

Etablert på 20- og 30-tallet

Ørland ble etablert i 1928 og har hovedkontor på Foss-Eikeland i Sandnes. Rennesøy Trafikk ble etablert i 1937 og holder til på Mosterøy i Stavanger. Selskapene virksomhet på Forus, Tau, i Bergen og Hønefoss.

- Selskapenes eiere står ved et generasjonsskifte, og ønsker en sterkere struktur i virksomheten. Målet vårt er at dette eierskapet skal gjøre at vi står enda sterkere i forhold til kundene og markedet, sier Kjell Haugland og Egil Torgersen på vegne av henholdsvis Ørland Transport og Rennesøy Trafikk.

Daglig leder Kjell Haugland i Ørland Transport i Sandnes, Rogaland.

2023

Ifølge intensjonsavtalen mellom Ørland Transport og Rennesøy Trafikk, skal fusjonen gjennomføres innen 1. januar 2023.

Powered by Labrador CMS