
Kaioppdrag i havn
NRC Group skal oppgradere kaier for Norges største ferjeforbindelse.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
NRC Group er tildelt oppdraget med å oppgradere ferjekaiene i Moss. Moss ferjeleie er en del av riksveinettet mellom Moss og Horten, og er landets travleste ferjeforbindelse målt i antall biler.
Statens vegvesen har tildelt NRC Groups datterselskap, Alti bygg og anlegg, oppdraget med å oppgradere ferjekaiene i Moss. Moss ferjeleie har to ferjekaier som skal oppgraderes. I hovedsak består prosjektet av å bytte ut de to eksisterende ferjekai-bruene med nye bruer, bygge nye landkar, fundamentere nye heisetårn, bytte ut hydraulikkaggregater. I tillegg kommer alle fendere langs Værebrygga, samt at terminalbygget på Lingekaia skal rives. I tillegg er det lagt inn en opsjon på ny dykdalb, inkludert en ny gangbru i stål.
Ferjeforbindelsen, som årlig transporterer i overkant av fem millioner mennesker, vil være trafikkert under hele anleggsperioden. I anleggsperioden skal ferjene og all trafikk via kaianlegget gå uforstyrret via kaia som ikke er under oppgradering.
Arbeidet vil foregå i vinterhalvåret, fra oktober til påske, slik at forbindelsen kan operere med full kapasitet i sommersesongen, når trafikken er størst. Oppgraderingen skal starte på kai 1 og være ferdigstilt og testkjørt i en lengre periode før oppgradering av kai 2.
Prosjektet er planlagt påbegynt i oktober denne høsten, med forventet ferdigstilling i april 2019. Kontrakten har en verdi på ca. 44 millioner kroner.
STILLING LEDIG:
-
Prosjektleder
MURIBØ AS
-
Servicetekniker hogstmaskiner
Anlegg og Miljøservice AS
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS