Det er foretatt reelle tester som viser hvordan hull etter overkjøring av spikermatter, kan tettes med Ultra-Seal.

Ultra-Seal ruller videre

Her punkterer ikke dekkene.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Etter grundige tester gikk Ultra-Seal inn i Europa og lanserte sitt dekktettingsprodukt som beskytter lastebildekk mot lekkasje, punktering eller eksplosjon. Nå rapporterer selskapet er det blitt ytterligere fart i leveringene.

Ultra-Seal har arbeidet systematisk med å utvide det europeiske nettverket, og nye avtaler er tegnet med Europart Danmark og Eurotyre Belgia.

Store avtaler

I tillegg er det gjort avtale med påbyggerne Schmitz Cargobull og Kögel slik at deres kunder kan få fylt Ultra-Seal i dekkene på nye hengere som leveres.

Den største bestillingen på Ultra-Seal kommer fra DSV Road. I januar 2017 undertegnet DSV avtale om 3000 nye hengere fra Schmitz Cargobull, og i tillegg til vanlige spesifikasjoner på disse ble det også bestilt Ultra-Seal i dekkene.

Denne behandlingen vil inngå i alle hengere som leveres i kommende to år.

Vises på CV Show i Birmingham

Også på det engelske markedet er det vekst for Ultra-Seal, blant annet ved at transportselskapene ICTS og Amco Logistics ber om Ultra-Seal behandlede dekk. Det er også en av grunnene til at selskapet stiller ut på kommende CV Show i Birmingham 25.-27. april.

Den forebyggende dekktetningsvæsken Ultra-Seal tetter de fleste punkteringer når de inntreffer og samtidig minskes varmeutviklingen i det punkterte dekket. Tester viser at dekkslitasjen reduseres og at dekkets livslengde øker.

Powered by Labrador CMS