
Implenia signerte stor kontrakt
Implenia Norge har signert sitt hittil største prosjekt.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Kontrakten for Eidanger tunnel på Vestfoldbanen ble i går, mandag 22. juli, signert med Jernbaneverket Utbygging. Kontrakten er på ca. 625 mill. norske kroner.
Eidanger tunnel er hoveddelen i entreprisen UFP-08 Eidanger som er en av fire grunnentrepriser på parsell 12 mellom Farriseidet og Porsgrunn. Prosjektet omfatter ca. 3 km med grunnarbeider for dobbeltsporet jernbane, ca. 1,5 km jernbanetunnel med dobbeltspor i ett løp, og innredningsarbeider på hele tunnelen.
I tillegg kommer ca. 0,8 km tverrslag/rømningstunnel, bygging av ca. 45 m «cut &cover» tunnel, samt portaler, tekniske bygg og en liten bro. Et av de mest utfordrende aspektene ved dette prosjektet vil være «cut &cover» der tunnelen går gjennom en svak sone med litenoverdekning.
UFP-08 Eidanger er en del av den nye jernbanen mellom Larvik og Porsgrunn som er planlagt med dobbeltspor og dimensjonert for en hastighet på opp mot 250 km/t. Den nye banen er ca. 22,7 km lang og nesten hele strekningen ligger i ny trasé uten planoverganger.
Ca. 15 km av strekningen ligger i tunnel. Det skal også bygges 10 bruer på strekningen som ikke vil ha noen stasjoner for av- og påstigning mellom Larvik og Porsgrunn. Reisetiden reduseres fra ca. 34 min. i dagens situasjon til ca. 12 min. etter denne utbyggingen.
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge