Nye Nante NT18 DR har mindre motor enn forgjengeren. Dermed kan den kjøres uten maskinførerbevis.

Mindre motor – større målgruppe

Ny og mindre motor er hovedingrediensen når Wee.no nå lanserer en oppgradert versjon av mini-graveren Nante NT18 DR. Kravene om maskinførerbevis og årlig kontroll og sertifisering bortfaller.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

2-tonneren Nante NT18 DR lanseres i ny utgave, en maskin tilpasset små og mellomstore oppdrag som gartnervirksomhet, drenering, mudring, såling og landskapsarbeid. Maskinen er utstyrt med styrehus med sideruter som kan åpnes, har en graverekkevidde på 3,7 meter og en gravedybde på opp til 2,4 meter.

Den største oppgraderingen er motoren:

Laidong-dieselmotoren, som yter 19 kW, er nå byttet ut med en 3-sylindret Perkins diesel på 15 kW.

- En modelloppgradering med redusert motoreffekt er ikke normalen, men dette er gjort av flere grunner, forklarer maskinansvarlig i Wee.no, Jan Sigurd Bakken.

Tekniske data nye Nante NT18 DR

Egenvekt:                   1900 Kg
Motor:                        15 kW Perkins Diesel 3 syl
Fart:                            0-4,5 km/H

Bredde:                       1060 mm
Høyde:                        2300 mm
Lengde:                       3800 mm

Bomlengde:               1804 mm
Armlengde:                930 mm
Graverekkevidde:       3715 mm
Maks gravedybde:      2400 mm

Pris:                            fra 179 000 + MVA

- For å møte EUs stadig strengere utslippskrav – en utvikling som ledes an i det tyske markedet – har produsenten Jianxi Nante Construction Machinery valgt å oppgradere til en renere og mer driftsikker motor. At den nye Perkins-motoren yter under 15 kW gjør dessuten at kravene om maskinførerbevis og årlig kontroll og sertifisering bortfaller. Dermed tilhører NT18 en ny generasjon «grønne» gravere som samtidig er tilgjengelig for flere, forklarer Bakken.

Maskinansvarlig i Wee.no, Jan Sigurd Bakken.

Mindre motoreffekt betyr også litt mindre pumpekapasitet, men maskinen fremstår vel så kraftig som forgjengeren, ifølge Wee.no. Støy og vibrasjoner reduseres dessuten betydelig med den nye motoren.

- Samlet sett gjør dette NT18 DR til et godt eksempel på at «down-sizing» kan fungere bra i en tid der bærekraft blir stadig viktigere, sier Bakken.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS