Dette bildet ble delt på Facebook-gruppen Her stopper Norge fredag. Bring bekrefter at den er sendt ut fra Bring Warehousing.

Bring svarer om den mystiske meldingen

Bring Warehousing har gitt sjåførene forbud mot bruk av sosiale medier, og deltakelse i aksjoner som Her stopper Norge. Men hva mener de egentlig?

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Aksjonen Her stopper Norge er en protest mot myndigheters håndtering av det skjeve konkurranseforholdet mellom norske og utenlandske sjåfører, og er inspirert av en lignende aksjon i Sverige.

Tanken er at sjåfører viser sin misnøye med å parkere i veikanten i ett kvarter klokken 12 og klokken 24 hver dag. 

de ikke hadde tillatelse til å delta aksjonen avvist overfor AT.no

I Sverige sendte Bring ut en melding til sine sjåfører om at , men Bring i Norge at noen lignende beskjed var gitt i Norge.

Men fredag begynte det å versere rykter om at meldingen på bildet øverst i denne saken var sendt ut av Bring. I meldingen står det at ingen som kjører for Bring har tillatelse til å benytte sosiale medier i tilknytning til jobben. Det står også at Bring heller ikke deltar i aksjoner som for eksempel Her stopper Norge.

Pressesjef i Posten John Eckhoff bekrefter overfor AT.no at meldingen kommer fra Bring, nærmere bestemt Bring Warehousing.

I en epost skriver Eckhoff:

- Meldingen er sendt fra kjørekontoret til Bring Warehousing, men er en generell påminnelse til sjåførene om at man ikke går ut med informasjon om våre kunder - en oppfølging vi har jevnlig. Konsernet har ikke sendt ut noen melding om den nevnte aksjonen.

Powered by Labrador CMS