President og CEO Jean-Christophe Giroux er klar for fremtiden.

Manitou inn i ny tid

Manitou Group ser lyset i tunnelen og er på vei inn i en ny æra etter tunge år. I ren Hollywood- og James Bond-stil satte konsernet nylig standard med "The Festival" i Spania, hvor en rekke maskin-nyheter ble lansert.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

Sammen med ca. 1500 Manitou-partnere fra 80 land overvar A&T lanseringen hvor en frisk og opplagt president og CEO, Jean-Christophe Giroux, understreket at Manitou er klar for fremtiden.

Nye produkter sto på rekke og rad langs The Festival Lane på et12.000 m2stort utstillingsområde i Punta Umbria i Sør-Spania. Manitou-gruppens verdenspremiere fikk en helt ny iscenesetting for presentasjon av konsernets visjoner, strategi og fremtidige utfordringer. Forhandlere, importører, leverandører, bankfolk, analytikere og journalister var invitert på en festival uten like.

Manitou-gruppen har brukt filmindustrien som mal for å understreke mangfoldet av genrer til festivaldeltagerne.

- Filmproduksjon krever en samling talentfulle og ofte unike mennesker gjennom hele prosessen. Det samme behovet har også vi i utviklingen av nye design og produkter. Vi må vokse sammen, understreket Jean-Christophe Giroux,

Utveksling

Foruten presentasjonen av nye produkter innen materialhåndtering var festivalen en plattform for å utveksle idéer, og for å vise konsernets løsninger basert på de fem verdiområdene: Lederskap, kundefokus, forventning, forskjeller og ansvarlighet. Dette gjenspeilet også merkeproduktene og løsningene på det12.000 m2store utstillingsområdet.

- Etter tre meget vanskelige år, er det på tide å dele våre overbevisninger og vår oppfatning av fremtiden. Vi er stolte av vår materialhåndtering, og vi ønsker å oppmuntre alle våre partnere til å ta fatt på et nytt stadium av eventyret. Å "vokse sammen" gir både muligheter og utfordringer, og alle aktører i denne store filmen må være klar over sine respektive roller. Festivalen har som mål å gi oss en solid plattform for å utveksle idéer og arbeide mot et felles mål, sa Giroux.

Solid plattform

Manitou materialhåndtering har hovedkontor i franske Ancenis. Manitou designer, monterer og distribuerer materialhåndteringsløsninger for landbruk-, bygg- og anleggsindustrien.

Manitou omsatte ifjor for 1131 mill. euro, hvorav to tredjedeler utenfor Frankrike. Manitou-gruppen omfatter Manitou, Gehl, Mustang, samt varemerkene Loc og Edge. Gruppen har ca. 1400 uavhengige forhandlere i 120 land, og nettverket består av ca. 3000 mennesker hvorav 40% opererer utenfor Frankrike. Landbruk representerer 33% av omsetningen og er et viktig segment i utviklingen og fornyelsen av brukervennlige produkter.

- Våre maskiner er både allsidige og brukervennlige, et resultat av kritisk vurdering under utviklingen. Uansett om vi snakker om Manitou, Gehl eller Mustang er vi best i klassen på løsninger, tjenester og forhandlernettverk, hevdet Giroux ubeskjedent.

Powered by Labrador CMS