Antonio Albacete i sin røde CEPSA-MAN har skaffet seg en ypperlig posisjon i kampen om 1.-plassen.
Antonio Albacete i sin røde CEPSA-MAN har skaffet seg en ypperlig posisjon i kampen om 1.-plassen.

Trangt i toppen

Det snur meget raskt i Truck Racing. Etter de to første EM-rundene hadde Jochen Hahn en relativt klar sammenlagtledelse. Den er nå redusert til ett fattig poeng.

Bevares, fjorårsvinneren er fortsatt en stjerne i EM-sirkuset, men det er også nestemann, Antonio Albacete. Sett over tid er han enda mer merittert enn Hahn, så utviklingen kommer ikke som en overraskelse på noen. Utslaget kom i det andre «heatet» i Jarama (9. og 10. juni) da Hahn fikk teknisk trøbbel og måtte bryte, mens Albacete vant. Avstanden mellom de to etter de fire «heatene» på den spanske banen var nede i bare åtte poeng.

I Nogaro, Frankrike (23. og 24. juni), ble det to førsteplasser på Albacete og «bare» to andreplasser på Hahn, og Albacete dro dermed ytterligere innpå. Med bare ett poengs forskjell er tetstriden mellom de to MAN-førerne helt åpen. Foreløpig er det god margin til tredjemann i sammendraget, Marcus Oestreich i Renault.

EM-sirkuset kjører tre fulle helger i juli, i Donington, Storbritannia, Nürnbergring, Tyskland og Smolensk, Russland. Deretter tar førerne ferie hele august. Du leser om juli-rundene i neste utgave av A&T (nr. 8).

De tre beste i sammendraget:

1. Jochen Hahn (MAN) 187 poeng. 2. Antonio Albacete (MAN) 186 poeng. 3. Marcus Oestreich (Renault) 140 poeng.

Forsiden nå