Ole Marius Marius Rosendal (t.v.) møtte frem med tom slire, men salgsansvarlig Odd Egil Kolberg hos Norcecraft sørget for at kniven kom på plass.

Viktig partneravtale

- Avtalen med SKF gir oss en mulighet til å plukke det beste fra to verdener. Vi har i lang tid representert Lincolns sentralsmøresystemer og får nå i tillegg SKFs automatiske smøresystemer og produkter i Norge, sier adm. direktør Glenn Mellegaard i Norsecraft AS.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

Avtalen mellom SKF og Norsecraft AS gjelder fra 1. august og omfatter design, salg, service, oppstart og reservedelssalg.

Frukter av samarbeidet

SKF har inntatt en verdensledende posisjon også på automatiske smøresystem og styrket posisjonen ytterligere etter oppkjøpet av amerikanske Lincoln. Derfor er det en fordel å kunne samarbeide med et veletablert "systemhus" som Norcecraft, heter det i pressemeldingen om samarbeidet.

- Sammen kan vi tilby kundene totalløsninger på roterende maskineri på de fleste områder innen smøreteknologi, mener Mattias Årstadius - SKFs europeiske salgssjef for smøresystemer.

Strategisk prosess

- Vi er igang med en strategisk prosess hvor vi vurderer om begge brands, Lincoln og SKF, skal markedsføres. Fra tidligere har vi bygd opp en solid plattform for Lincoln smøresystemer i Norge, men det er mye å gjøre for bedre innpass i industrien og offshore. Vi ser også en utvikling hvor Lincoln i større grad enn tidligere arbeider for å få originalmontert sentralsmøring på maskinene hos produsentene. Derfor vil vi i sterkere grad enn tidligere arbeide direkte mot maskinimportørene, sier Mellegaard.

- Er dette den direkte årsaken til utsending av nær 200 tomme knivslirer til utvalgte kunder med beskjed om at de måtte møte opp på standen for å få kniven, Mellegaard?

- Tomesken med slire var et effektivt trekkplaster, for de fleste møtte opp og fikk kniven. Idéen ble født av Jon Oulie for 20 år siden, den tidligere Brøyt-salgssjefen som kom til Norsecraft da det ble slutt på Bryne.

- Hvordan er det å være tilbake i "moderhuset" som daglig leder etter å ha hatt markedsansvar hos Hymax de siste årene, Mellegaard?

- Det er litt som å "komme hjem", og nå går vi i gang med å videreutvikle vårt systemvarehus.

Powered by Labrador CMS