- Styrken til Bertel O. Steen er at vi har mange merker og stor bredde i vårt varebilutvalg, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen, som er godt fornøyd med å være størst på varebil i 2018.
- Styrken til Bertel O. Steen er at vi har mange merker og stor bredde i vårt varebilutvalg, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen, som er godt fornøyd med å være størst på varebil i 2018. (Foto: Bertel O. Steen)

Bertel O. Steen er størst på varebil

Varebil har alltid vært et viktig forretningsområde for Bertel O. Steen med merkene Peugeot, Citroën og Mercedes-Benz. Med Opel som siste tilskudd i produktporteføljen og en markedsandel i 2018 på 28,4 prosent samlet for merkene, sikrer Bertel O. Steen plassen som Norges største på varebil. Dette opplyser selskapet i en pressemelding.

Mercedes-Benz er det største av Bertel O. Steens varebilmerker med 10,4 prosent markedsandel, tett fulgt av Peugeot med 10,1 prosent. Deretter følger henholdsvis Citroën og Opel. Også Kia leverte 19 biler på grønne skilter i 2018.

- Varebil er viktig for oss, og vi er svært fornøyde med å være største leverandør av biler som betyr mye i folks arbeidshverdag. Det er ekstra hyggelig å se at Mercedes-Benz, Peugeot og Citroën går frem mer enn markedet generelt i 2018, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen.

Forsiden nå