– Det kreves både fleksibilitet og omstillingsdyktighet for å finne nye veier, understreker daglig leder Tor Jacob Reitan (foran), markedssjef Karl Peder Bjerve og Sverre Myrvold, daglig leder gjennom 30 år. Foto: Per Dagfinn Wolden
– Det kreves både fleksibilitet og omstillingsdyktighet for å finne nye veier, understreker daglig leder Tor Jacob Reitan (foran), markedssjef Karl Peder Bjerve og Sverre Myrvold, daglig leder gjennom 30 år. Foto: Per Dagfinn Wolden

Børstad Transport tanker opp

Børstad Transport får ansvaret for å levere drivstoff til St1 sine kunder i Møre og Romsdal og Trøndelag. 

 

Børstad har for anledningen bestilt fire nye spesialbygde tankbiler for transport av drivstoff til St1s bensinstasjoner.

Fjorårets logistikkpris-vinner i Trøndelag viser seg fram nok en gang, og er sammen med tre andre transportselskap valgt til å dekke hele Norge med denne transporten.

- Børstad Transport har fått ansvar for distribusjon i Møre og Romsdal og Trøndelag, sier Sebastian Blum, Supply Chain Road Transport Manager i St1, et selskap som drifter Shell-stasjonene i Norge.

- Børstads sikkerhetsfokus og organisering, samt den lokale tilknytning, gjorde at de trakk det lengste strået. Børstad skal i en langsiktig kontrakt kjøre ut drivstoff til et stort antall droppunkt i Møre og Trøndelag, sier Blum til Stjørdals-Nytt.

Godt i gang

- Vi er godt i gang med å ansette sjåfører og styrke planleggingskapasitet i Møre og Trøndelag. Fire nye tankbiler er under bygging i Danmark, og som skal være klar til oppstarten 1. juli, sier leder for tankavdelingen ved Børstad Transport, Frode Berg.

Daglig leder Tor Jakob Reitan forteller at Børstad Transport har mange ben å stå på, dette er ett av dem. Selskapet passerte i fjor 200 millioner kroner i omsetning og har 120 ansatte.

Reitan understreker at Børstad Transport er svært stolt av denne avtalen.

- Det er veldig spennende og utviklende å komme i allianse med St1 som så tydelig har et mål om å omstille seg i takt med det grønne skiftet. Her skal Børstad skaffe seg en posisjon også i fremtiden. På ett eller annet tidspunkt må det gjøres en kraftig omstilling mot biler som både går på fornybar energi og som transporterer fornybar energi, poengterer Reitan.

Forsiden nå