Italienere tildelt kontrakt på 3,66 mrd. kroner
Og Veidekke er tildelt en kontrakt på 1960 millioner kroner. Begge kontraktene gjelder jernbanebygging på Vestfoldbanen for Bane Nor.
Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Bane Nor har tildelt to store kontrakter knyttet til byggingen av nytt dobbeltspor på Vestfoldbanen. Kontraktene har en samlet verdi på 5620 millioner kroner, som er «i tråd med Bane Nors estimater».
Kontraktene omfatter store underbygningsarbeider på prosjektene Nykirke-Barkåker og Drammen-Kobbervikdalen. Nytt dobbeltspor skal legge til rette for flere tog mellom Oslo og Tønsberg, og disse to kontraktene markerer starten på prosjektene som skal gi de reisende en bedre og mer effektiv hverdag.
Salini Impregilo og Impresa Pizzarotti & C
For prosjektet Nytt dobbeltspor Nykirke-Barkåker har Bane Nor tildelt totalentreprisen «UNB01 Underbygning» til Joint venture Salini Impregilo S.p.A og Impresa Pizzarotti & C. S.p.A fra Italia. Kontrakten har en verdi på 3660 millioner kroner.
Denne kontrakten omfatter underbygningsarbeider for 13,6 km dobbeltspor fra Nykirke sør for Holmestrand, til Barkåker nord for Tønsberg.
Inkludert i kontrakten, er bygging av to bruer, tre tunneler på til sammen 5.3 km og ny Skoppum stasjon ca 1,3 km sørvest for dagens Skoppum stasjon.
Veidekke Entreprenør
For prosjektet Nytt dobbeltspor Drammen-Kobbervikdalen, har Bane Nor tildelt totalentreprisen «UDK01 Bergtunnel og dagsone Skoger» til Veidekke Entreprenør AS.
Denne kontrakten omfatter bygging av 6 km dobbeltsporet tunnel gjennom Strømsåsen, samt en 1,6 km dagsone i Skoger sør for Drammen. Totalentreprisen har en verdi på 1960 millioner kroner.
Tunnelen som skal drives på konvensjonelt vis (boring og sprenging) munner ut i Skoger, der det nye dobbeltsporet skal kobles på eksisterende spor ved jernbanebrua over E18. På den andre siden av Strømsåsen skal tunnelen møte en løsmassetunnel under Danvikområdet.
Kontrakten tildeles etter en prosess med prekvalifisering av tilbydere og forhandlinger med de som valgte å levere tilbud.
Fornøyd direktør
- Bane Nor er godt fornøyde med konkurransen om kontraktene. Vi har hatt gode konkurranser med godt kvalifiserte firmaer på begge entreprisene. Vi er trygge på at vi har valgt entreprenører som har de beste forutsetningene for å utføre arbeidet til rett tid, kvalitet og kost, sier prosjektdirektør Lars Tangerås.
Før kontraktene kan undertegnes, er det en ti dagers karensperiode, hvor de øvrige tilbyderne har mulighet til å klage på tildelingen.
Jernbanetekniske arbeider på prosjektene blir ivaretatt i egne entrepriser.
STILLING LEDIG:
-
Rosendal Maskin AS søker avdelingsleder
Er du vår nye avdelingsleder for vårt serviceapparat i Norge?
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll