Nye Veier omorganiserer
Selskapet får ny struktur, hvor dagens fire utbyggingsområder omdannes til to utbyggingsporteføljer.
Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
De to tidligere prosjektdirektørene Johan Arnt Vatnan og Øyvind Moshagen blir ansvarlige for de to nye store utbyggingsporteføljene, opplyser Nye Veier i en nyhetsmelding.
I sine organisasjoner har de prosjektsjefer som er ansvarlige for utbyggingsprosjektene. Utbyggingsporteføljene støttes av en «matriseorganisasjon» som tar ansvar for tidligfase/planlegging, kontrahering og fremtidig drift.
- Mindre avhengig av geografi
- Inndelingen blir mindre avhengig av geografi heretter, og skal bidra til mer enhetlig tilnærming til det vi gjør og mer læring og erfaringsutveksling på tvers. Vi fornyer og effektiviserer organisasjonen for å styrke posisjonen som endringsagent i samferdselssektoren, forklarer adm. direktør Anette Aanesland i meldingen.
Hun halverer størrelsen på egen ledergruppe, og etablerer en forsterket ledelse på nivået under.
Mer strategisk ledergruppe
- Vi gjør dette for å oppnå større grad av strategisk oppmerksomhet i ledergruppen og vil samtidig redusere omfanget av rapportering og tidsbruk på pågående operative saker. Vi skal fortsatt ha en flat struktur innenfor en matriseorganisering, forklarer Aanesland.
Nye Veiers ledergruppe blir seende slik ut fra 18 mai:
- Adm. direktør, Anette Aanesland
- Økonomi, finans og virksomhetsstyring, Nils Ravnaas
- HMS, HR og seriøsitet, Asbjørn Aadnevig
- Planlegging og drift, Finn Aasmund Hobbesland
- Kontrakt og marked, Bjørn Børseth
- Utbyggingsportefølje 1, Johan Arnt Vatnan
- Utbyggingsportefølje 2, Øyvind Moshagen
I Utbyggingsportefølje 1 under Vatnans ledelse er følgende strekninger:
E18 Rugtvedt – Dørdal, E18 Langangen – Rugtvedt, E18 Dørdal – Tvedestrand, E6 Kvål – Melhus, E6 Kvænangsfjellet, E6 Ulsberg – Vindåsliene, E6 Kvithammer – Åsen, E6 Ranheim – Værnes, E6 Korporalsbru – Gyllan og E6 Gyllan – Kvål.
Moshagens utbyggingsportefølje består av disse strekningene:
E39 Mandal øst – Mandal by, E39 Kristiansand vest – Mandal øst, E6 Kolomoen – Arnkvern, E6 Arnkvern – Moelv, E6 Moelvkrysset, E6 Sotrhove – Øyer, E6 Roterud – Storhove og E6 Moelv – Roterud.
Først i «Planlegging og drift» - så til portefølje
Alle øvrige prosjekter, det vil si prosjekter i tidligfase, vil ledes av «Planlegging og drift», inntil de er «modnet frem», og da overføres til en av de to porteføljene.
Nye Veier skal nå skape en organisasjon hvor tidlig fase blir enda «tyngre» og viktigere:
- Vi har alltid sagt at det er i tidlig fase gevinstene kan hentes ut. Da må vi organisere oss deretter. Organisasjonen skal også synliggjøre betydningen av å arbeide enda mer med klima og miljø. Dette blir et eget strategisk område innenfor Planlegging og drift, sier Aanesland.
STILLING LEDIG:
-
STS AB Norge søker servicetekniker
Er DU vår nye kollega?
-
SØBSTAD AS søker anleggsmaskinfører, betongarbeidere
Vi styrker teamet vårt og søker flere medarbeidere!
-
Bulder Verksted AS, Solbergmoen søker mekaniker tunge kjøretøy
Er DU vår nye mekaniker?
-
Walan Maskin AS søker maskinfører
Vi søker 2 dyktige maskinførere!
-
BHL Entreprenør AS søker anleggsmaskinfører
Vi søker maskinfører/dumperfører til Volvo A40 & Volvo A45 dumper
-
Gjøvik Graveservice søker lastebilsjåfør
Er DU vår nye sjåfør?
-
Anleggsgruppen AS søker mekaniker
Er DU vår nye kollega?
-
MAN Truck & Bus Norge AS søker mekaniker
Vi søker mekaniker til vårt verksted på Rudshøgda
-
LIEBHERR-NORGE AS søker anleggsmekaniker
Vi søker anleggsmekaniker Romerike/Eidsvoll
-
Oilquick Norge AS søker mekaniker/reisende mekaniker - Anleggsmaskiner
Er du vår nye servicemekaniker?