Continental samler tjenestene for flåtesektoren

Continental har nå samlet sitt utvalg av tjenester for flåtesektoren under navnet Conti360° Solutions.

Publisert

Bærekraft og digitalisering er to stikkord for Continentals omorganisering av tjenestene for flåtesektoren. Med dette tiltaket ønsker Continental å være en enda sterkere samarbeidspartner i et marked med økende grad av digitalisering, datadrevet styring og kostnadspress.

Den strategiske samlingen av tjenester skal også hjelpe transportindustrien med å håndtere det økende behov og krav for bærekraft. Conti360° Solutions er en del av Continentals Vision 2030, et nytt globalt strategidokument med økt kundefokus og ambisiøse bærekraftmål.

Med den nye flåteløsningen Conti360° Solutions blir flere tjenester samlet i en pakke med digitale løsninger som ContiConnect, ContiPressureCheck og ContiLifeCycle - inkludert ContiRe- og ContiTread-regummieringsprodukter og håndtering av stammer.

- Med vårt nye konsept ønsker vi å legge mer vekt på bærekraft i flåteindustrien. Nå samler vi tjenester og produkter i en enda mer sammenhengende pakke. Vi utnytter synergiene som genereres av vårt tette samarbeid med våre kolleger på bilsiden, sier Kjetil Folkestad, Fleet Sales Manager hos Continental.