Posten tar ett byks på kundetilfredshet

- Gledelig for alle som jobber i Posten og Bring, sier konserndirektør.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Posten klatrer 52 plasser på Norsk Kundebarometers måling av kundetilfredshet: Selskapet går fra 113. plass i fjor til 61. plass i år. Kundenes tilfredshet øker fra 70,5 til 74,3 poeng (på en skala fra 1-100 der 100 er best). Ser vi tilbake til 2008 har Postens kundetilfredshet økt med over ti poeng, fra 63,7.

Vinne kundens hjerte

- Dette er svært gledelig både for kundene og for alle i Posten og Bring, som står på for å gjøre kundene fornøyde hver eneste dag, sier konserndirektør for kommunikasjon Elisabeth H. Gjølme.

- Det at vi gjør et så stort hopp, selv i en tid med store endringer, er et tegn på at det målrettede arbeidet vårt med å vinne kundens hjerte fungerer, sier Gjølme.

De spurte i undersøkelsen får fire spørsmål om kundetilfredshet og ett om lojalitet. Også på lojalitetsmålingen skårer Posten høyt. Status i år er 5. plass etter Sporveien T-banen, Fjord 1, Ruter og Spotify.  

182 virksomheter

Norsk Kundebarometer, i regi av Handelshøyskolen BI, har gjennom tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Mer enn 9000 forbrukere har sagt sin mening i undersøkelsen, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen 182 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom i undersøkelsen.

Powered by Labrador CMS