
Kontrollmangel i Danmark
Politiets Tungvognscentre i Danmark bruker kun én uke i året på tungbilkontroller.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Likevel avsløres begredelige tilstander i godstransporten.
Det er et skrikende behov for langt flere kontroller av typen som nylig er avholdt i Øst-Danmark.
Multiproblem
I denne kontrollen ble en svensk hestetransport uten styr på hviletiden stoppet. I tillegg manglet sunnhetspapirer på syv travhester fra USA.
En rumensk lastbil med store kabotasje-problemer og en tysk lastebil med ulovlig betjening av fartsskriveren var andre eksempler på tunge kjøretøyer som ble stoppet av Politiets Tungvognscenter Øst i Greve nylig på den årlige multikontroll øst for Storebælt.
Fungerer ikke
- Kabotasjereglene fungerer ikke, sier adm. direktør Erik Østergaard i DTL til tidsskriftet Berlingske Business Transport.
- Tre kabotasje-turer i uken er blitt til ni i uken. Vi ser en bil fra for eksempel Romania som kjører rundt i Skandinavia, men med skiftende sjåfører og med rumenske jobb- og ansettelsesforhold, sier Østergaard.
STILLING LEDIG:
-
Prosjektleder
MURIBØ AS
-
Servicetekniker hogstmaskiner
Anlegg og Miljøservice AS
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS