G-SERIEN: Case G-serie hjullastere vant Chicago Athenaeums Good Design Award. Denne prisen er delt ut i 50 år.
G-SERIEN: Case G-serie hjullastere vant Chicago Athenaeums Good Design Award. Denne prisen er delt ut i 50 år. (Foto: Case)

Designpris til Case-hjullastere

Case Construction er tildelt prisen Good Design Award i industriell kategori som Chicago Athenaeum deler ut. Det er «fremragende» hyttedesign på Case G-serie hjullastere som ble tungen på vektskålen.

Det er Museum of Architecture and Design og The European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies, som står bak prisen - som nå har 50-års jubileum.

Ny serie hjullastere

Tidligere i år lanserte Case den nye G-serien hjullastere som ifølge en pressemelding fra Case har «revolusjonerende» design på frontruten og området rundt føreren, samt at førerkomforten har nådd et nytt nivå.

- Vi er veid og målt mot de beste i verden, og Case G-serie er utnevnt som vinner. Prisen kroner en lang historie med Case hjullaster, en produktlinje som runder 60 år i 2018 og som vi skal feire dette året, sier merkepresident Carl Gustaf Göransson i Case New Holland (CNH) anleggsdivisjon.

Buet og hel frontrute

Hytta på G-serien setter, ifølge Case, en ny standard når det kommer til komfort og sikkerhet. Førermiljø, styringsspakene og grensesnittet gjør denne hytta til merkets mest intuitive og den enkleste å utføre arbeidsoppgavene i. Hvert element i hytta er designet for å skape en følelse av å sitte i en personbil, men med industrielle arbeidsoppgaver.

Den buede frontruta i helt glass gir panoramautsikt fremover og til sidene. Sammensetningen av speil, ryggekamera, slankt og lavt motordeksel og varme i bakruta, gir ypperlige siktforhold også bakover, presiseres det i pressemeldingen fra Case.

Interiøret er plassert for å gi føreren mer plass, og joystick og armstøtte er nøye utviklet for enkel styring av maskinen og for å redusere tretthet. Skjermen er intuitiv og enkel å manøvrere seg rundt på.

Case har montert et premium luftfjæret sete som i kombinasjon med motorens plassering langt bak i maskinen, gir vesentlig redusert støybelastning for føreren og mindre vibrasjoner.

Forsiden nå