Salgssjef for utstyr hos Nasta Terje Lastein (t.v.) og forretningsutvikler hos Nasta Henrik Anholt er svært fornøyde med utstyrssalget hittil i 2018 takket være nylansert nettbutikk.
Salgssjef for utstyr hos Nasta Terje Lastein (t.v.) og forretningsutvikler hos Nasta Henrik Anholt er svært fornøyde med utstyrssalget hittil i 2018 takket være nylansert nettbutikk. (Foto: Nasta)

God start for Nastas netthandels-løsning

Anleggshuset.no ble etablert i april 2018, og det er tydelig at en slik nettside har vært etterlengtet av norske kunder skriver Nasta i en melding.

Sortimentet er blitt gradvis utvidet, og utgjør nå i underkant av 400 produkter, fordelt på 20 varekategorier.

En betydelig andel av kundene på Anleggshuset, er nye kunder som aldri har handlet hos Nasta tidligere.

- Det er kanskje litt overraskende med så mange nye kundenavn, sier Terje Lastein hos Nasta AS.

Følger opp nettkundene

Ekstra hyggelig er de mange positive tilbakemeldingene fra de som har gjennomført handler på Anleggshuset.no:

- Hittil har vi forsøkt å følge opp alle kunder i etterkant av handelen for å finne ut hva som var bra og hva som kunne vært bedre. Kundene har hatt lite å sette fingeren på, og de er stort sett veldig fornøyde med så vel pris som leveringstid og produktkvalitet, sier Henrik Anholt.

Han har vært ansvarlig for utviklingen av nettløsningen.

- Vi har også fått mye skryt for ryddighet på sidene. Våre nettbrett- og pc brukere er jevnt over veldig fornøyde med søkefunksjonalitet og avhukingsmulighetene for å begrense utvalget, mens det fremdeles er rom for forbedringer med tanke på mobiltelefonbrukere. Eksempelvis har vi hatt som mål at kunder som f.eks. vet at de skal ha «en mekanisk pusseskuffe med S50 feste» enkelt skal kunne huke av for kriteriene «pusseskuff mekanisk» samt «S50» og dermed få opp et begrenset utvalg i stedet for å måtte lete side opp og side ned, sier han.

- Utfordring med pruting

Selv om mye har gått som planlagt, har det også dukket opp noen overraskelser underveis.

- Én utfordring vi ikke hadde tatt høyde for, var anleggskundenes iboende forventning til å kunne prute, forteller Lastein.

Løsningen på dette, har vært å legge ut alt til «ferdig prutede nettopriser», samt å tilby «svært gunstige fraktpriser».

Dette er mulig fordi administrasjonskostnader hos Nasta blir lave ved bruk av nettløsningen. I ny og ne vil kundene også finne «kampanjevarer», der Nasta har kjøpt inn store varepartier som selges til svært gunstige priser.

- Som ett eksempel har vi nå kjøpt inn et betydelig antall 350-liters pusseskuffer fra en kvalitetsleverandør. Skuffene selges med svært lave marginer, og kundene gjør et kupp. Slike «stunt» vil bidra til at kundene blir kjent med Anleggshuset.no på en positiv måte. Og positive erfaringer vil gjøre at Anleggshuset.no kan bygge oppunder Nasta sitt 20 år gamle slagord: Fornøyde kunder vender tilbake, sier Lastein.

Forsiden nå