Fra venstre Jan Petter Eliassen, CPO i Relacom, Lars-Erik Årøy adm. dir. i Toyota Norge, Øystein Knudsen, adm. dir. i Relacom og Per Magne Hansen, salgs- og markedsdirektør i Toyota Finans.
Fra venstre Jan Petter Eliassen, CPO i Relacom, Lars-Erik Årøy adm. dir. i Toyota Norge, Øystein Knudsen, adm. dir. i Relacom og Per Magne Hansen, salgs- og markedsdirektør i Toyota Finans.

Leverer over 300 biler til én kunde

Toyota og Relacom har signert en rammeavtale som innebærer levering av mer enn 300 varebiler av typen Proace.

Toyota Proace har fått den utakknemlige oppgaven å være etterfølgeren til ikonet Hiace, men nå ser det ut til at Toyota har fått fart på salget.

Den nye landsdekkende rammeavtalen mellom Toyota og Relacom betyr at Toyota blir leverandør av varebiler til en av de største aktørene innen telecom, energimontasje og M2M (IKT) i Norge. Det er Proace som er hovedmodellen, men også noen Toyota Hilux er med i avtalen.

Finansiering og leasing

Avtalen har en ramme på 300-350 biler og løper i 3 år med opsjon på 1+1 år. Toyota Proace som skal leveres har 2,0 liters motor med 128 hk - enten i kort eller lang utgave og med forhjulstrekk. Toyota Financial Services leverer leasing med biladministrative tjenester for Relacoms bilflåte som en del av avtalen.

- Vi har hatt et godt forhold til Toyota i mange år og modellen Hiace. Vi har tillit til det nye produktet og vi har dessuten fått til en bra finansramme, sier Innkjøpssjef hos Relacom Jan Petter Eliassen.

- Vi har et etterslep av biler og behov for å fornye bilparken. Hvor mange som blir tatt ut i år avgjøres av logistikkmessige begrensninger, men trolig blir mange levert i løpet av året, forteller Jan Petter Eliassen.

Gjennombrudd

Relacom er svært opptatt av å holde bilene mest mulig i aktivitet.

- For oss er det avgjørende at bilene er på veien og ikke blir stående uvirksomme, og derfor er rask og god service fra forhandlerne helt sentralt. Toyota-forhandlerne har gjort en god jobb for oss tidligere, avslutter Jan Petter Eliassen.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

Toyota Proace, som er det japanske bilmerkets nye store satsing i varebilmarkedet, ble lansert i august.
Toyota Proace, som er det japanske bilmerkets nye store satsing i varebilmarkedet, ble lansert i august.

Administrerende direktør i Toyota Norge, Lars-Erik Årøy, er naturlig nok godt fornøyd med å ha landet en så stor avtale.

- Avtalen innebærer et viktig gjennombrudd for vår nye varebilmodell Toyota Proace, og viser at i tillegg til gode produkter er det viktig å ha et godt forhandlerapparat som kan sikre tilfredse kunder.

Lansert i august

Proace ble lansert i august og er del av et samarbeid med PSA Peugeot Citroën, og baserer seg på søsterbilene Peugeot Expert og Citroën Jumper.

Bilen blir tilgjengelig i to forskjellige lengder og to forskjellige høyder. Lasteevnen vil være enten 5m3, 6m3 eller 7m3 avhengig av konfigurasjonen.

Bilene vil leveres i et utvalg av Euro 5 dieselmotorer med ytelser fra 90 til 163 hk. Automatisk girkasse vil kun være tilgjengelig på biler med det kraftigste motoralternativet.

Les mer om ulike modeller og se veiledende priser her.

Forsiden nå