Høytidelig åpning av elektrotilbudene på Statens vegvesens E6-rigg i Ringebu 21. august. Representanter fra noen av tilbyderne var til stede da byggeleder Roger Jenshus (rutete skjorte) leste opp navnene på de ti tilbyderne og tilbudssummene.

Ti kjemper om tunnelkontrakt

Tilbudsprisene på installering av elektroteknisk utstyr i to tunneler på E6 i Gudbrandsdalen varierer mellom 115.121.680 og 85.203.877 kroner.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Statens vegvesen har lyst ut kontrakt på installering av elektroteknisk utstyr i de to tunnelene som er under bygging på nye E6 mellom Frya og Sjoa. Da tilbudsfristen gikk ut fredag 21. august, hadde ti elektroentreprenører levert inn tilbud.

Kontrakten omfatter hovedsakelig elektrotekniske installasjoner, lysanlegg i tunnelene, styrings-, regulerings- og overvåkningsanlegg (SRO) samt trafikkstyringsinstallasjoner for tunnel og tunnelrelaterte installasjoner utenfor tunnelene der også tre kryssområder inngår.

De som ønsker å installere elektroteknisk utstyr i og utenfor Hundorptunnelen (4,3 km) i Sør-Fron og Teigkamptunnelen (3,7 km) i Nord-Fron er:

 
Scanmatic Elektro109 492 634 kr
One Nordic Kraftmontasje98 772 877 kr
Aventi Installasjon85 203 877 kr
Otera Infra104 155 177 kr
Land Elektriske98 740 187 kr
Tom Staurbakk Elektroentreprenør89 492 578 kr
Acisa97 136 795 kr
Mesta115 121 680 kr
Eltel Networks105 272 829 kr
VVB Norge87 663 138 kr

Tildeling i september

- Vi er svært godt fornøyd med responsen på konkurransen, og prisnivået er også slik vi forventet, sier prosjektleder for E6-utbyggingen, Øyvind Moshagen i Statens vegvesen.
 
- Nå skal vi gå gjennom tilbudene og vurdere tilbydernes kvalifikasjoner og sjekke nødvendig dokumentasjon. Ellers er det laveste bud som er avgjørende. Det endelige svaret på hvem av de ti som får oppdraget, skal være klart i løpet av september, sier Moshagen.

Ett års arbeid

Entreprenøren som får kontrakten, starter monteringen av de elektrotekniske installasjonene i november i år. Først ut blir Hundorptunnelen der tunnelbyggingen er kommet lengst. I Teigkamptunnelen starter elektroarbeidende i slutten av februar 2016.
 
Alle elektroarbeider skal være ferdig høsten 2016.

Powered by Labrador CMS