Volvo Trucks lager reality-TV

Den svenske lastebilprodusenten pusher stadig grense for markedsføringen sin med drag-show, hiphop-artister og road-trips.

Volvo Trucks har de siste årene blitt kjent for en lang rekke innovative reklameprosjekter, blant annet «The Epic Split» med Jean Claude van Damme og «Ballerinastuntet». 

Nå skal de lage realityserie med en Volvo FH i hovedrollen – «Reality Road».

Se trailer (!) for serien øverst.

- Med Reality Road ønsker vi å vise servicetjenestene våre, sier Per Nilsson, PR-sjef i Volvo Trucks.

- For å holde hjulene i gang er servicetjenestene, som er knyttet til lastebilen, like viktige som selve bilen. Samtidig vil vi underholde og nå et bredt publikum. Så vidt jeg vet, er det første gang en bedrift lager reality-TV i markedsføringssammenheng, sier han.

Skal lage musikkvideo

I serien følger vi musikkartisten Mapei og regissør Liza som i løpet av ni dager reiser fra Sverige til Italia for å lage en musikkvideo til Mapeis nye låt Million Ways To Live. Som reisefølge, på den 4 000 kilometer lange reisen, har de den erfarne lastebilsjåføren Jens Karlsson, dvergschnauzeren Sushi og en spesialdesignet Volvo FH.

Jens Karlsson har blant annet vært med på et par andre av Volvo Trucks sine markedsføringsstunt med presisjonskjøring i begge reklamefilmene The Epic Split og The Ballerina Stunt.

- Min oppgave i denne serien er å kjøre lastebilen og sørge for at turen blir gjennomført på en så trygg måte som mulig, samt å vise hva jobben som lastebilsjåfør innebærer. Jeg har blitt filmet før, men dette var helt annerledes. Tidligere har jeg bare kjørt uten å måtte snakke foran et kamera, sier Jens Karlsson.

Drag-show og andre stunt

I serien får vi se servicetjenestene til Volvo Trucks bli satt på ulike prøver og vi får også være med når musikkartisten Mapei blir kjent med og utfordrer lastebilmiljøet. Vi får blant annet se henne opptre sammen med dragartister på en ferge til Polen, arrangere en spontankonsert i forstedene i Paris og bli med på et tohjulsstunt i Berlin.

Serien består av til sammen åtte episoder. De tre første episodene legges ut på Volvo Trucks’ globale YouTube-kanal 11. juni.

 

Forsiden nå