Sjåfører og biler på rekke og rad hos Gjermundshaug. De nyeste bilene står parkert nærmest kamera.

Byttet ut lastebilparken

Gjermundshaug Maskin AS har kjøpt nye Scania-er med Istrail-påbygg til anleggskjøring.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

Overleveringen fant sted mandag 6. januar på Tynset i Nord-Østerdalen.

LES OGSÅ: Gjermundshaug lavest på jernbaneundergang

I alt leverte Norsk Scania fire R560 CB 6x4 HHZ med dumperpåbygg og kjerrer fra Istrail, og to R620 CA 6x4 HHZ trekkbiler med tippsemier fra Istrail. I 2013 mottok Gjermundshaug også en R730 LA 6x4 HSA trekkbil som trekker en maskinsemi.

 

Gjermundshaug Maskin byttet ut hele lastebilparken de har til dumperkjøring på en gang.

- Det er sjelden bedrifter bytter ut hele lastebilparken samtidig. Dette er en betydelig leveranse for oss i Nord-Østerdalen, sier selger Odd Arne Kornstad hos Norsk Scania.

Valgte Istrail igjen

Anleggsbilene som ble byttet ut, var alle Volvo-er som ble kjøpt for seks år siden. De hadde også dumperpåbygg fra Istrail.

- Vi har hatt gode erfaringer med Istrail. Derfor valgte vi dem igjen. Vi hadde noen problemer med sprekker i påbyggene på Volvo-ene. Dette tok Istrail tak i og rettet opp, så vi vet de er seriøse, sier daglig leder i Gjermundshaug Maskin AS, Jan Inge Gjermundshaug.

Fra Volvo til Scania

- Hvorfor valgte dere Scania denne gangen?

- Vi har en på verkstedet som er Scania-mann. Og så ønsket mange av sjåførene å kjøre Scania. Det er viktig å ha biler som sjåførene foretrekker.

Gjermundshaug opplyser til AT.no at det er bedre for selskapet å kjøpe bilene samtidig enn å blande gammelt og nytt. Det er derfor alle anleggsbilene byttes samtidig.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS