– Det kreves både fleksibilitet og omstillingsdyktighet for å finne nye veier, understreker daglig leder Tor Jacob Reitan (foran), markedssjef Karl Peder Bjerve og Sverre Myrvold, daglig leder gjennom 30 år. Foto: Per Dagfinn Wolden

Børstad Transport tanker opp

Børstad Transport får ansvaret for minst 90 leveringspunkter for Shell og næringskunder i Møre og Romsdal og Trøndelag.
Kontrakten gjelder for åtte år og har en totalverdi på tresifret millionbeløp.
 

(upublisert) Opprettet Sist oppdatert

Børstad har for anledningen bestilt fire nye spesialbygde tankbiler for transport av drivstoff til St1s bensinstasjoner.

Fjorårets logistikkpris-vinner i Trøndelag viser seg fram nok en gang, og er sammen med tre andre transportselskap valgt til å dekke hele Norge med denne transporten.

- Børstad Transport har fått ansvar for distribusjon i Møre og Romsdal og Trøndelag, sier Sebastian Blum, Supply Chain Road Transport Manager i St1, et selskap som drifter Shell-stasjonene i Norge.

- Børstads sikkerhetsfokus og organisering, samt den lokale tilknytning, gjorde at de trakk det lengste strået. Børstad skal i en kontrakt som varer i åtte år kjøre ut drivstoff til totalt omtrent 90 dropp-punkt i Møre og Trøndelag, sier Blum til Stjørdals-Nytt.

Han understreker at det ble lagt mer vekt på kvalitet, sikkerhet og ledelsessystem enn på pris ved valg av samarbeidspartner.

Godt i gang

- Vi er godt i gang med å ansette sjåfører og styrke planleggingskapasitet i Møre og Trøndelag. Fire nye tankbiler er under bygging i Danmark, og som skal være klar til oppstarten 1. juli, sier leder for tankavdelingen ved Børstad Transport, Frode Berg.

Daglig leder Tor Jakob Reitan forteller at Børstad Transport har mange ben å stå på, dette er ett av dem. Selskapet passerte i fjor 200 millioner kroner i omsetning og har 120 ansatte.

- Det er veldig spennende og utviklende å komme i allianse med St1 som så tydelig har et mål om å omstille seg i takt med det grønne skiftet. Her skal Børstad skaffe seg en posisjon også i fremtiden. På ett eller annet tidspunkt må det gjøres en kraftig omstilling mot biler som både går på fornybar energi og som transporterer fornybar energi, poengterer Reitan.

Powered by Labrador CMS