LETTKJØRT: Mitsubishi L200 har gjennomgått store forandringer og fremstår som en lettkjørt bil

Solid arbeidshest

Mitsubishi L200 er en av arbeidshestene blant de kjørte pick-up-ene. Den er et vanlig syn rundt på anleggsområder, et yrkesområde som sammen med gårdbrukere utgjør de største kundegruppene i Europa.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Mitsubishi L200 er den andre av kandidatene til den Internasjonale Pickup Award-prisen.

Testteamet er enig om at bilen er en av de mest støysvake, samtidig som den er lettkjørt.

Den manuelle girkassen er lettbetjent med eksakte posisjoner, og også automatgirkassen fungerer meget bra.

Bilen virker dessuten godt sammenskrudd og har minimalt med knirke- og gnisselyder.

Rattreguleringen er veldig god med justering både opp/ned og inn/ut.

Dette gjør at de fleste vil kunne finne en god og avslappet kjørestilling. Dette er medvirkende til at bilen får en jevnt god og høy score på alt det kjøremessige. Likevel med et litt lite unntak. Ved tung belastning kan bilen virke noe kortpustet ved lave turtall, men ellers virker motoren bra og taklet fint de 400 kg vi lastet den med før vår testrunde. Ryggekamera er et klart pluss, særlig når man skal operere på trange områder.

Bilen er midt på treet ved rask banekjøring og slipper litt lett bak. Fjæringen er ganske stiv uten at dette ser ut til å gi maksimalt marktrykk ut av svingene.

Test av ti pick-uper:

Første prøvekjøring av nye Ford Ranger Helt ny Nissan Liten stor amerikaner Tåler juling Sprek pensjonist God på det meste Cruiseskip på veien Plass og krefter Småtørst Tundra

Ford Ranger:
Nissan NP300: 
Chevrolet Colorado:
Isuzu D-Max:
Toyota Hilux:
VW  Amarok:
Chevrolet Silverado:
Dodge Ram:
Toyota Tundra:

Mitsubishi har langt fra den beste «kontorplassen», blant pick-up-ene. Det er dårlig med plass for papirer, og det er heller ikke flust med strømuttak.

Det er til gjengjeld godt med plass for både kaffekopp og drikkeflasker, samt at førerset er av de bedre i testen. Begge eksemplarene vi hadde til rådighet, slet med bluetooth-oppkobling mot handsfree.

Om dette er et generelt problem eller noe som gjelder kun disse eksemplerene som ble benyttet under både presse- og forhandlerintroduksjonen som skjedde i sommer, vet vi ikke. Heller ikke fabrikkrepresentantene klarte å få til denne oppkoblingen, og vi har derfor utelatt dette punktet i våre terningkast for denne bilen.

Konklusjon: Også her har konstruktørene gjort en meget grundig jobb. L200 er kraftig forbedret på alle punkter og er den bilen som brukte minst drivstoff på Oslorunden, hårfint foran Navara.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS