Maskinansvarlig i Contexo, Flemming Roa, er her i ferd med å sette seg inn i tilbudene fra tilbudsåpningen. Sekunder etter har han avdekket at hans bedrift har det laveste tilbudet på pris.
Maskinansvarlig i Contexo, Flemming Roa, er her i ferd med å sette seg inn i tilbudene fra tilbudsåpningen. Sekunder etter har han avdekket at hans bedrift har det laveste tilbudet på pris.

Her får han beskjed

- Ja! Vi var lavest!

Publisert

Det var tilbudsåpning på Fv. 33 Skartjednet – Tonsvatnet og Nedre Øydgarden – Bjørgokrysset fredag 6. april hos Statens vegvesen i Lillehammer.

Contexo AS var lavere på pris enn de tre andre tilbyderne. AT.no var sammen med maskinansvarlig i Contexo, Flemming Roa, da han fikk se resultatet av tilbudsåpningen.

- Ja! Vi var lavest! Dette passer perfekt for oss. Vi er ferdige på et riksveiprosjekt samtidig med oppstarten på dette prosjektet. Vi kan flytte alt utstyr, maskiner og ansatte rett over til det nye prosjektet, sier Roa.

- Vi har også et bruprosjekt i nærheten, så vi kommer til å få utnyttet ressursene godt, sier han.

Åpningsprotokollen på Fv. 33 Skartjednet – Tonsvatnet og Nedre Øydgarden – Bjørgokrysset.
Åpningsprotokollen på Fv. 33 Skartjednet – Tonsvatnet og Nedre Øydgarden – Bjørgokrysset.

Byggeleder Helene Engelien Bjørlien i Statens vegvesen har signert protokollen fra den elektroniske tilbudsåpningen som skjedde klokken 10 fredag.

- Nå skal vi kontrollregne tilbudene, før vi gjør en tildeling. Deretter er det en tidagers klagefrist. Vi satser på å skrive kontrakt på prosjektet i mai, sier hun til AT.no.