Prosjektleder for E6 Helgeland, Bård Nyland, sier det har vært en jevn konkurranse, der de tre best kvalifiserte leverandørene er med videre i konkurransen.
Prosjektleder for E6 Helgeland, Bård Nyland, sier det har vært en jevn konkurranse, der de tre best kvalifiserte leverandørene er med videre i konkurransen.

Tre av fem med videre

Aldesa Construcciones S.A, Bertelsen & Garpestad AS, Hæhre Entreprenør AS, Johs. J. Syltern AS og Risa AS ville bygge ny E6-strekning.

Publisert

Statens vegvesen har valgt ut hvilke tre leverandører som er med videre i konkurransen om å få levere tilbud til ny E6 Trøndelag grense-Lille Majavatn.

Fem leverandører ønsket å delta i konkurransen: Aldesa Construcciones S.A, Bertelsen & Garpestad AS, Hæhre Entreprenør AS, Johs. J. Syltern AS og Risa AS.

- Det har vært en jevn og utfordrende konkurranse. Alle leverandørene er kvalifisert for å gjøre jobben, men vi har valgt å gå videre med de tre som vi anser som best kvalifisert, sier prosjektleder for E6 Helgeland, Bård Nyland

De tre leverandørene som er med videre i konkurransen er:

  • Bertelsen & Garpestad AS
  • Hæhre Entreprenør AS
  • Johs. J. Syltern AS
Ny veilinje går stort sett i lett terreng utenfor eksisterende E6. Det gjør rask og effektiv utbygging mulig.
Ny veilinje går stort sett i lett terreng utenfor eksisterende E6. Det gjør rask og effektiv utbygging mulig.

Kontrakten det skal konkurreres om er en totalentreprise, og konkurransen vil bli gjennomført med forhandlinger. Avklaringsgrunnlaget ble sendt ut 18. mai, og fristen for å levere første tilbud er 19. august. Frist for å levere endelig tilbud er satt til 14. oktober.

- Vi har stor tro på at vi får et godt sluttresultat i konkurransen, og blir stående igjen med den beste leverandøren til slutt. Samtidig ønsker vi å takke Aldesa Construcciones S.A og Risa AS for deres deltakelse i konkurransen, sier Nyland.

Arbeidene omfatter prosjektering og bygging av ca. 9,6 kilometer ny E6, med fartsgrense 90 km/t på strekningen Trøndelag grense-Majahaugen og Flyum-Kappfjellia. Ny veilinje går stort sett i lett terreng utenfor eksisterende E6.

I tillegg skal strekningen Kappfjellia-Lille Majavatn klargjøres for 90 km/t. Det er sanering av avkjørsler, bygging av sideveier, samt noe bearbeiding av sideterreng som skal utføres på denne strekningen.

Powered by Labrador CMS