Volvos landsomfattende karavane i 2014 vil omfatte både lastebiler og anleggsmaskiner, samt en turbuss og trolig også personbiler.

Volvo og Renault ut til folket

Landsomfattende karavaner er nærmest blitt et varemerke for Volvo, og i år skal også Renault ut til folket rundt om i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

På et pressemøte 6, januar kunne Volvos informasjonsdirektør Torstein Magelssen fortelle at årets Volvo-karavane kommer til å ha start i Nord-Norge 22. mai. Den vil bestå av 12-14 lastebiler og dekke hele Volvo-programmet. Volvo Maskin er også med på karavanen med et sted mellom 10 og 15 maskiner. De mindre maskinene følger med lastebilene som last, men på 6-7 steder vil det bli arrangert mer omfattende anleggsdager hvor det også vil være tyngre maskiner. En turbuss skal også følge med på karavanen, og personbilsiden kommer etter alt å dømme også å bli representert. - Intensjonen er å vise bredden i produktspekteret som har Volvo-logoen, sier Magelssen.

Også Renault

Volvo Norge har også ansvaret for salg og ettermarked for lastebilprogrammet fra Renault Trucks her i landet. Selskapet arrangerer også en Renault-karavane med det man kaller «relevante modeller» i 2014. Tidspunkt og reiserute for Renault-karavanen er ikke spikret. Det er nok naturlig, ettersom forhandlernettet for Renault ikke er formelt helt på plass ennå. Et antall Volvo-forhandlere blir såkalt «Dual Brand»-forhandlere som skal selge begge merker, og det er fortrinnsvis disse stedene Renault-karavanen skal besøke.

LES OGSÅ:

Powered by Labrador CMS