
Black Friday gir pakke-rekord for Bring
Nordmenn netthandlet utrolige mengder på Black Friday, og det gir ny pakkerekord hos Bring.
Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.
Den siste helgen i november har nettbutikker over hele landet, og i Norden for øvrig, pakket bestillingene som kom inn på fredag, og nå er pakkene på vei inn i Bring-systemet. På Brings terminaler i Norge jobber det over 100 flere medarbeidere enn vanlig, skriver selskapet i en pressemelding.
Samtidig er det ventet tre ganger flere vogntog enn normalt til Postens Godssenter i Oslo, og her kommer det til å passere over 200.000 pakker i løpet av døgnet.
- På tre år har Black Friday befestet sin posisjon om den største enkeltdagen for både nettshoppere og nettbutikker. For oss i Bring er dette starten på julehandelen og årets travleste og triveligste periode, sier e-handelsdirektør Gunnar Henriksen i Posten Norge.
Bring har beregnet at én million nettshoppet på Black Friday.
Digital natives og silversurfers
I år var det nesten umulig å unngå å høre om Black Friday med et utall gode tilbud. Nær sagt alle kjenner til fenomenet, og spesielt blant skandinaviske «Silversurfers» - altså dem over 60 år – har kjennskapen økt voldsomt de siste årene.
I fjor var det hele 87 prosent i denne gruppen som kjente til Black Friday og at da er det gode tilbud å få, mot bare 31 prosent året før.
- Silversurfers tar i større grad enn tidligere i bruk nettet til å handle julegaver, men det er fortsatt de yngste aldersgruppene som dominerer nettshoppingen. De er såkalte «digital natives» - de er født med internett og bruker det til nær sagt alt i livet, inkludert shopping, forklarer Henriksen.
Milliard-terminaler
Den økende netthandelen krever et større apparat som håndterer de enorme mengdene pakker som Bring henter inn. Konsernet distribuerer 40 millioner pakker hvert år, og har investert over 4 milliarder kroner i nye terminaler de siste årene.
- Ingen kjenner Norge bedre. Vi er den aktøren med de beste forutsetningene for å bistå nettbutikkene med effektiv logistikk og gi kundene en god kjøpsopplevelse på nett. Det er viktig for at de skal kunne vokse og hevde seg i internasjonal konkurranse også i fremtiden, hevder Henriksen i pressemeldingen.
STILLING LEDIG:
-
Mekaniker - Uteservice Østlandet
Pon Equipment AS
-
Prosjektmekaniker 14/14 turnus
Pon Equipment AS
-
Mekaniker - Uteservice Nordmøre
Pon Equipment AS
-
Sjåfør
Skude Transport & Spedisjon AS
-
Mekaniker
Norsk Scania AS Hamar
-
Grunnarbeider
R Utemiljø AS
-
Prosjektleder
Nettpartner AS
-
Anleggsleder/Prosjektleder
Skagstind Bygg AS
-
Elektroinstallatør/serviceleder
GK Norge
-
Kuldetekniker
GK Norge