SAMLET TROPP: Tor Kjetilson Moe med tre varemerker på samme stand på Arctic Entrepreneur.

Construction Equipment Group sammen for første gang

CEG: Construction Equipment Group hadde for første gang felles stand med flere av selskapets selskaper.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

Kanskje ikke så veldig rart, ettersom CEG er etablert underveis i pandemien og at det har vært begrenset med maskinutstillinger de seneste årene. Det er Gjerstad som står bak CEG, og selskapet skal vokse med oppkjøp. Så langt er hengerprodusenten Foss-Eik og tankleverandøren Vera Tank kjøpt opp i Norge. I Sverige er skuffeprodusenten EMA kjøpt opp.

- 2021 ble et toppår for alle fire varemerkene, og samlet omsatte konsernet for nesten 400 millioner kroner, sier Tor Kjetilson Moe som leder CEG.

Skutt til værs

Han påpeker at Gjerstad som er selskapet han eide/eier og er utgangspunktet for satsingen (sammen med et investeringsselskap), hadde en omsetningsvekst på 20% i 2021. Det er Kjetilson Moe godt fornøy med i det han omtaler som et «tøft marked».

INN I ANLEGGSVARMEN: Salgssjef Hans Christian Trollsås i Vera Tank har merket betydelig økning i salget til anleggskunder etter at CEG kjøpte opp selskapet.

Også hos Vera Tank har salget til anleggskunder skutt i været etter at de kom inn i CEG-familien. Plutselig hadde selskapet veldig mange flere anleggsselgere, og salget til anleggskunder har doblet seg etter at CEG kom inn i bildet. Også Arvid Gimre AS som delte Fuel Proof-agenturet (tanker) med Gjerstad i Norge, er nå en del av CEG, men tankene er nå naturlig flyttet over til Vera Tank.

- Vi føler at Vera Tank blir satset på innen feltet energi, sier salgssjef Hans Christian Trollsås.

Enerett i Norden

Nevnte Fuel Proof er et viktig agentur i denne sammenhengen, og både Trollsås og Kjetilson Moe er glade for at de har fått eneretten på disse tankene i Norge og faktisk i hele Norden.

- Hva blir planene for fremtiden, Kjetilson Moe?

- Målet er å øke med noen produsenter/varemerker til, og det jobber jeg med akkurat nå om dagen. Vi ønsker å ta over etablerte bedrifter med gode varemerker og gode markedsposisjoner. De kan være både kompletterende og konkurrerende til de vi har fra før, sier CEG-sjefen.

Powered by Labrador CMS