Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Annonse
Dette er 6. gang International Pickup Award deles ut, og i år var det fire konkurrenter. Toyota Hilux vant med 65 poeng, altså ett poeng foran Isuzu D-Max. På tredjeplass kom Jeep Gladiator, mens den siste deltageren var Ssang Yong Rexton Sports.
- Annethvert år siden 2009 er International Pickup Award blitt delt ut til den mest effektive nykommeren blant 1-tonns pickupene i markedet. Pickupen er et multifunksjonelt kjøretøy som både produseres og selges globalt. Både produktet og segmentet fortsetter å utvikle seg. Det er mange merker representert i segmentet, noe som gjør at standarden innen ytelse, sikkerhet, fører- og passasjerkomfort stadig forbedres, sier Jarlath Sweeney, president i juryen International Pickup Award.
Tester i høst
Annonse
Juryen var samlet i Kroatia denne høsten for å teste og vurdere kandidatene, hvilket altså endte med seier til en av de virkelig «traverne» i pickup-markedet.
- I over 50 år har Hilux alltid vært synonymt med enestående kvalitet, holdbarhet og pålitelighet, sammen med svært gode terrengytelser. Med den nye 2020-modellen, har vi utvidet motorutvalget med en ny 2.8D som er mer sofistikert og har mer krefter. Slik kan vi møte kundenes behov, både som arbeidshest og et fritidskjøretøy. Denne prisen er for oss en anerkjennelse av alle de innarbeidede egenskapene til Hilux, som nå gir enda flere muligheter. Vi vil takke alle jurymedlemmene for anerkjennelsen. Hilux er en del av Toyotas nyttekjøretøy-familie, og til tross for mangel på halvledere, vil vi i 2021 oppnå salgsrekord i Europa for nyttekjøretøy med et sekssifret antall registreringer, sa Didier Gambart, visepresident for Toyota Motor Europe salg, markedsføring og kundeopplevelse, da han mottok prisen på vegne av Toyota.