Gullkant versjon 4 med nytt kjerre-chassis.

Ny Gullkant med nytt chassis

Nor Slep har brukt sommeren 2014 til å teste en ny dumperkjerre-konstruksjon.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Den viktigste endringen er økt sporvidde for maksimal tippstabilitet. Det benyttes nå SAF Intradisc i offroad-versjon med 2040 mm sporvidde og 1300 mm fjærsenter. For å få maksimalt utnytte av dette har chassiset fått større rammebredde samtidig som vridningsstabiliteten er forsterket ved å rekonstruere vitale deler av chassiset.

Lavere egenvekt

Samtidig som videreutviklingen av chassiset har pågått, er det også gjort en «facelift» på Gullkant-dumperen - Gullkant versjon 4.

Det er gjort konstruksjonsmessige endringer som bidrar til lavere egenvekt, samtidig som man kan se designendringer både under, på siden og på strølem. På undersiden er alle profiler plassert «optimalt i forhold til belastning» samtidig som profilens utforming er endret og stålkvaliteten er økt. Totalt bidrar endringene til lavere egenvekt.

Større plass til gravemaskin

Sideveggene har en ny design som gjøre bunnen bredere, slik at man lettere kan få plass til for eksempel en liten gravemaskin.

Strølemmen er nyutviklet med helt nedsenkede topphengsler. Dette bidrar til mer beskyttelse av hengsler samtidig som profilen blir helt slett på toppen.

Salget av den nye versjonen har startet og de første kundehengerne er allerede på landeveien. Fra 1. desember er en demohenger på veien for kunder som ønsker å teste den nye modellen.

Powered by Labrador CMS