Her går det galt for russeren
I hvor stor grad kan den russiske sjåføren lastes for at han ble stående fast i grøfta?
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
De fleste mener vel at det var personbilen sin feil. Men hva med å kunne stoppe «på den strekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring» for lastebilen, slik det står i «Forskrift om kjørende og gående trafikk» paragraf 13.1?
Det kunne for øvrig vært interessant å se hvordan trafikken hadde fortonet seg den dagen alle kjørte sakte nok til å kunne stoppe foran enhver påregnelig hindring. Dersom man påregner at bilen imot kan punktere på et dekk og skjene over i motsatt kjørebane når som helst, bør man helst ikke kjøre i det hele tatt dersom man skal følge norske trafikkregler...
Hva mener du om situasjonen på denne filmen og om utfallet?
For øvrig ble trekkbilen med semitralier stående på vippen. Den ble berget opp på veien, og var ikke mer skadet enn at den kunne kjøre videre.
Les mer på adressa.no.
STILLING LEDIG:
-
Fagsjef Anlegg og Infrastruktur
Entreprenørforeningen - Bygg og Anlegg (EBA)
-
Export Sales Manager
SMP Parts Norge AS
-
Prosjektleder
Anlegg Øst Entreprenør
-
Lærling
Anlegg Øst Entreprenør
-
Ingeniør
Larvik kommune
-
Byggeleder elektro/SRO
AF Anlegg
-
VI SØKER MASKINFØRERE OG ADK RØRLEGGEGERE
John Kleveland AS
-
Prosjektleder - anlegg
Tveter & Lund AS