Brattlitunnelen var stengt en periode etter brannen, før den ble satt delvis i stand. Nå skal PE-skummet i tunnelen skiftes.

Mange vil reparere brunost-skadet tunnel

Rv. 827 Brattlitunnelen i Nordland fikk omfattende skader da et vogntog med brunost tok fyr i januar 2013. Nå konkurrerer sju entreprenører om oppdraget som innebærer omfattende reparasjoner av tunnelen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

På nordsiden av tunnelen er PE-skummet uskadd, men det egner seg ikke for å sprøyte betong på. Derfor må alt PE-skummet i tunnelen byttes ut, og til sammen dreier det seg om 5000 m 2 som skal monteres og brannsikres.

I tillegg skal det legges nye drensrør og ca. 7,3 km jordledning. Det skal graves ut en lukket rørgrøft gjennom hele tunnelen der det skal legges ca. 55 km trekkerør. Klargjøring for elektro, gjennom montering av bolter for nye lysarmatur, nødskap og ventilatorer, er også en del av jobben. Selve elektroentreprisen lyses ut senere.

Disse entreprenørene leverte tilbud:

  • HJH AS, 33.262.870 kroner
  • BMO Tunnelsikring AS, 49.329.443,90 kroner
  • AST Entreprenør AS, 31.837.845 kroner
  • Alf Brekken og Sønner AS, 33.725.736 kroner
  • AF Gruppen Norge, 37.361.555 kroner
  • Implenia Norge AS, 44.216.585,60 kroner
  • Thore Magnussen og Sønn AS, 40.116.080,20 kroner

Tilbudene skal kontrollregnes før det tegnes kontrakt.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS