
Har kostnadsramme på 4,9 milliarder
TOTALENTREPRISE: Prosjektledelsen jobber nå for fullt for å få ut kontraktene i markedet – byggestart er våren 2025.
På E134 Røldal–Seljestad jobber de nå for fullt for å få kontraktene ut i markedet. Prosjektet sikter mot byggestart våren 2025.
– Vi er veldig glade for å ha fått tilsagn om finansiering fra departementet. Nå jobber vi for fullt med å få ferdig konkurransegrunnlaget, og målet er å lyse ut den 12,4 km lange tunnelen på vestsida av Haukelifjell før sommerferien, sier prosjektleder Susanne Svardal.
Departementet foreslår en kostnadsramme på 4,9 milliarder kroner med statlige midler og bompenger for fjellovergangen i Sør-Norge.
Totalentreprise
Prosjektet vil lyse ut totalentreprise med forhandlinger, og målet er å komme frem til signering med valgt entreprenør utpå senvinteren 2025.
– Målet er å få anleggsstart på E134 Røldal–Seljestad våren 2025, sier prosjektleder Susanne Svardal.
Hun var sist uke på tilbudsbefaring på Seljestad, med en forberedende entreprise som allerede er ute i markedet. En mindre bro på stedet skal rives, og en 15,5 meter lang spennarmert betongbru skal bygges for å gi tilgang til riggområdet.