Iveco er en ”full-liner” med tre serier som alle har en anleggstilpasning, men Ivecos hel-profesjonelle anleggs-serie heter Trakker. Den leveres med allhjulsdrift opp til 8x8.
Iveco er en ”full-liner” med tre serier som alle har en anleggstilpasning, men Ivecos hel-profesjonelle anleggs-serie heter Trakker. Den leveres med allhjulsdrift opp til 8x8.

Bredt utvalg hos Iveco

Iveco som har mye Magirus-blod i årene, har en stor fabrikk i Madrid som produserer den tunge anleggsbil-serien Trakker. Trakker er en robust, profesjonell anleggsserie som tilbyr alle akselkonfigurasjonene opp til 8x8, samt både navreduserte og enkeltreduserte drivaksler.

I Trakker-serien brukes den minste og den største Cursor-motoren, Cursor 8 og Cursor 13. Den sistnevnte 13-literen har i Trakker-serien en maks. effekt på 500 hk, men motoren foreligger også som 560-hester i langtransportmodellen Stralis. Iveco bruker nå som før girkasser fra ZF, og det er snakk om manuell eller automatisert 16-trinns, eller 12-trinns automatisert Eurotronic II.

Bortsett fra at Iveco hadde internasjonal debut for offroad-bilen, eller tipptrucken Astra HHD8 6x6, gjorde Iveco glans på EcoDaily, særlig 4x4-utgaven. Vi tror den er den eneste i denne klassen som tilbyr en utgave med 7 tonns totalvekt. Med sin manøvrerbarhet og den nevnte totalvekten kan den løse mange forskjellig transportoppgaver innen bygg- og anleggsbransjen.

Forsiden nå