
Transportmaskiner i 100-tonnsklassen
En annerledes måte å tenke massetransport på.
Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.
Tyske Kamag Transporttechnik GmbH har levert totalt 18 transportører til Baosteel i Shanghai, Kina i juni i år.
Baosteel er nest største kinesiske stålselskap med en årlig omsetning på over 30 milliarder amerikanske dollar og ca. 100.000 ansatte, og har vært kunde hos Kamag og søsterselskapet Scheuerle i over 20 år.
Kamag leverte tretten 2107 HM2 løftetransportører med toppmontert førerhus, og fem U2105 HM2 med lavt montert førerhus. De hydrauliske styrte akslene kompenserer for ujevnheter, og utløser en alarm ved ujevnheter på over 6 cm.
Sterke og langsomme
2107 tar en nyttelast på 100 tonn. Den er utstyrt med en motor som yter 421 hk. Med en totalvekt på 150 tonn kan den forsere bakker med opp mot 20% stigning. Maks. hastighet uten last er 35 km/h.
De lave U2105 HM2 har en egenvekt på 35 tonn og en lastekapasitet på 115 tonn. Her er også toppfarten 35 km/h, og motoren er samme 421-hesters Caterpillar-motor.
STILLING LEDIG:
