Arkivbilde fra Wacker Neuson AS' hovedkontor på Frogner i Lillestrøm kommune (Viken).
Arkivbilde fra Wacker Neuson AS' hovedkontor på Frogner i Lillestrøm kommune (Viken). (Foto: Hans Kristian Barbøl)

Wacker Neuson gjør forandringer i Norge

Slutter å tilby ettermarkeds-tjenester fra egne anlegg og stopper direktesalg til alle sluttkunder, bortsett fra «Key Account»-kunder.

- Som en del av vår innsats for å gi våre kunder førsteklasses support på en kostnadseffektiv måte, har vi besluttet å implementere en rekke endringer i vår organisasjon, sier Patrik Viklund, MD i Wacker Neuson Skandinavia.

Alt salg og ettermarkedstjenester til Wacker Neuson AS' sluttkunder i Norge, bortsett fra til nasjonale og internasjonale Key Account-kunder, skal kun skje gjennom importørens nettverk av forhandlere. Det betyr at Wacker Neuson stopper direktesalg til alle sluttkunder - som ikke er Key Account-kunder. Wacker Neuson slutter også med ettermarkedstjenester fra egne anlegg i Norge.

- Vi vil fortsette å administrere våre Key Account-kunder under vår egen kontroll. Imidlertid vil service bli organisert gjennom våre forhandlere. En hjørnestein i den nye strukturen, er Wacker Neusons E-Partner, vårt digitale system for blant annet bestilling av maskiner, reservedeler, logistikkrapportering og dokumentasjon, sier Viklund.

Wacker Neuson har «i den senere tiden» etablert noen nye forhandlere og skal videreføre dette arbeidet for å få et landsdekkende forhandlernett. Selskapet opplyser i en pressemelding at de er i dialog med flere om dette nå.

- Vi er overbevist om at disse endringene vil gjøre oss i stand til å serve kunder bedre, og at vi sammen vil stå sterkt for å møte fremtidens utfordringer, sier Viklund.

Forsiden nå