FLERE HENVENDELSER: Nyansatt KAM, Rune Hammer og country manager Helene Norman-Dupuy opplever en økt etterspørsel etter Iveco-er i alle størrelser med gassmotor.

Økende etterspørsel

BÆRUM: Iveco er den største leverandøren av nyttekjøretøy på gass i Europa. I Norge har etterspørselen tatt av i de siste månedene.

Publisert

Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.

I takt med utbyggingen og tilgjengeligheten på stadig flere fyllestasjoner har interessen for gassbiler tatt seg opp. Fra å være et motoralternativ som stort sett ble etterspurt av kommuner og transportører med kontrakt for kommuner og andre offentlige virksomheter, blir det stadig flere kundegrupper som ser på gassalternativet.

- Vi opplever at flere kunder som er interessert i gassbilene. Særlig er det på distribusjonsbiler vi får mange forespørsler om dagen, sier Helene Norman-Dupuy, country manager hos Iveco i Norge.

Større

Det var med minibusser bygget på Daily det tok av med gassbiler i Norge for Iveco. Etter hvert ble bilene større og nå er det svært mange Eurocargo som har blitt levert.

Mange av de store aktørene innen distribusjon har nå distribusjonsbiler opp til 16 tonn i bestilling. Flest har Postnord med 10 biler som er i produksjon, men også Posten/Bring og Norsk Gjenvinning venter på biler.

Fleksible

Iveco kan levere gassmotor på alle modeller fra de minste Daily-varebilene til flaggskipet S-Way. Det spesielle med de største bilene med gassmotor fra Iveco er at de kan leveres med tanker for både flytende og komprimert gass på samme chassis på S-Way og X-Way

DUO: Både Iveco S-Way og X-Way kan leveres med tanker for både komprimert og flytende gass på samme chassis.

Det er en løsning som ingen av de andre produsentene kan tilby. Den store fordelen er at tilgangen på fyllestasjoner dermed blir økt formidabelt.

Langt

Med de største tilgjengelige tankkombinasjonene kan Iveco levere biler med inn til 1700 kilometers rekkevidde på gass. For å nå denne rekkevidden er de avhengige av akselavstand på 480 centimeter eller lenger. Dermed er løsningen best egnet for skapbiler og containerbiler. Det er et skår i gleden for de som er lystne på en gassbil. Det er begrensninger i akselkombinasjonene, og tandemløsninger er ikke tilgjengelig.

Powered by Labrador CMS