Denne artikkelen ble publisert for over 2 år siden.
Annonse
Med en Ecotorq 12,7-liters motor, leverer den 500 hk og et maksimalt dreiemoment på 2500 Nm.
F-Max ble lansert på hjemmemarkedet i Tyrkia i 2018, men er et sjeldent syn på norske veier. Lastebilen ble kåret til International Truck of the Year (ITOY) i 2019.
F-Max fås med svart interiør med racing-striper.Foto: Ford Trucks
- Med F-Max ønsker vi å måle responsen i det norske markedet for denne type biler. Det sier også noe om den store bredden av Ford-modeller vi kan tilby nå. Det blir spennende å se mottakelsen denne får på messen, sier adm. direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg, og understreker samtidig at det foreløpig ikke er besluttet om F-Max skal lanseres i Norge.
Annonse
Ford F-Max Blackline er laget som «limited edition». På bildet er nr. 1 av 250.Foto: Ford Trucks
Ford E-Transit med Norgespremiere
Ford E-Transit.Foto: Ford
Nye Ford E-Transit får Norgespremiere på Oslo Motor Show. Bilen som skal vises der er en prototyp som senere skal testes i vanlig bruk av blant andre Posten Norge, for at «den best mulig skal tilpasses norske kunders spesifikke behov».
Når salget av nye E-Transit starter nå i høst vil kundene kunne velge mellom to utstyrsvarianter – Base og Trend. Begge vil være tilgjengelige med et utstyrsnivå som er «langt høyere» enn dagens dieselvariant.
Elbilen har 68 kWh utnyttbar batterikapasitet som standard, med en rekkevidde på opp til 317 km, målt etter WLTP-metoden.
Den bakhjulsdrevne elektriske varebilen vil få et dreiemoment på 430 Nm, enten man velger 184 hk- eller 269 hk-varianten, og en nyttelastkapasitet på opptil 1758 kg på varebilvarianten.