Atlas Copcos XATS 138 kommer nå med den siste og mest robuste Hardhat-designen som standard.

Kombinerer Pace-teknologi med Hardhat

Atlas Copco har kombinert Pace-teknologien med Hardhat-polyetylendekslet på den oppdaterte XATS 138 enkelakslede portable kompressoren.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 5 år siden.

Den nye designen skal tilby entreprenører og utleiere «en god blanding av robusthet og fleksibilitet».

- XATS 138 kommer nå med den nyeste og tøffeste Hardhat-designen som standard. Den er rustfri, sier Hendrik Timmermans, Vice-President, Marketing for Atlas Copcos Portable Energy.

- Dette vil sammen med enestående allsidighet, kunne gi luft til fire håndholdte hydrauliske borhammere på samme tid, noe som gjør at sluttbruker kan få et bedre utbytte på sine investeringer, fortsetter han.

Elektronisk trykkjustering

Pace-trykkjusteringssystem gir anleggsarbeidere mulighet for å matche luftstrømmen og -trykket nøyaktig i forhold til den forestående arbeidsoppgaven. Med Pace-systemet (Pressure Adjusted through Cognitive Electronics) kan driftstrykket justeres på få sekunder med en «inkrementell økning på 0,1 bar via en intuitiv XC2003-kontroller».

Den innebygde og ergonomisk plasserte kontrolleren kan diagnostisere, spore kompressorens utnyttelse og varsle om planlagt service.

Kompressoren er ytterligere forbedret med et Hardhat-deksel, som beskytter viktige interne deler.

XATS 138 har forlengede serviceintervaller, både for kompressoren: 1000 timer eller en gang hvert andre år i snitt, og motoren: 500 timer eller en gang i året i snitt.

Dette skal i kombinasjon med «lang levetid for alle forbruksdeler», redusere den samlede totale kostnaden av operasjonen og gi økt utnyttelse. Skrubare filtre og luft/olje-adskiller, betyr at forbruksdeler kan skiftes på få minutter.

Spillfri bunnramme

Karosseriet til XATS 138 beskyttes av et trelags rustbestandig-system. En spillfri bunnramme som samler opp alle vesker er standardutstyr.

XATS 138 er drevet av en firesylindret Kubota-motor som er i samsvar med Stage 3B. I tillegg kommer den med et DOC-DPF etterbehandlingssystem, som skal gi «utslippssamsvar uten ekstra kostnader».

Brukstemperatur er fra -20 °C til +45 °C. Det normale effektive arbeidstrykk-området er 7-10.3 bar med en luftmengde på 5.5-7.0 m3/min.

Powered by Labrador CMS