Scania Winter 2015

Nå er tiden kommet for å prøve forskjellige Scania-er på snø og is i Trysil igjen. Se video fra 2014-arrangementet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

Scania velger Trysil for femte gang til sitt vinterarrangement.

NMK Trysils fantastiske service og vilje til å løse utfordringer har bidratt sterkt til vellykkede arrangementer i fire år etter hverandre. Radisson Blue Trysils evne til å gi det lille ekstra som gjør at våre gjester føler seg velkomne og ivaretatt. Sammen med den servicen vi får i lokalmiljøet gjør at det ikke har vært tema å flytte arrangement til andre steder i Norge, sier John Lauvstad, direktør kommunikasjon og branding i Norsk Scania AS.

Internasjonal presse 

Scania Winter har også fått oppmerksomhet utenfor norske grenser. Scania-fabrikken har i år valgt å legge et europeisk pressearrangement til Scania Winter. Media fra hele Europa er invitert og alle har meldt sin ankomst.

Arrangementet aldri vært større eller bedre enn i 2015, lover Norsk Scania.

Scania stiller med 16 forskjellige kjøretøy. Forskjellige hjulkonfigurasjoner, motorstørrelser, drivstofftyper og påbygg. Alle bilene lastet så de besøkende skal få den rette opplevelsen.

- Vi ønsker å sette trafikksikkerhet i førersetet. Hva betyr rett dekkvalg og hvor effektive er de forskjellige hjelpesystemene. Under årets Scania Winter har våre besøkende optimale muligheter til å prøve dette under sikre forhold. Vi håper dette gir ny kunnskap som kan bidra til å forebygge trafikkuhell. Fokus på HMS er som alltid en del av våre arrangement, ikke bare på bilene og utstyret. Det er like selvfølgelig i tilretteleggingen som i selve gjennomføringen. Som et ledd i dette samarbeider vi med veivesenet og har fått tillatelse til å sette ned hastigheten på hovedveien ved Seteråsen, så lenge det er aktivitet på banene. Vi håper at vi ikke skaper mye irritasjon for de andre som benytter riksvei 25, sier Lauvstad.

Mer enn Scania

Mer enn 850 gjester fra hele Europa vil besøke arrangementet og få oppleve en liten bit av Trysil. Det er 75 journalister, 280 utenlandske kunder og over 500 norske kunder. For å kunne gjennomføre et slikt arrangement med godt innhold har Norsk Scania med tolv samarbeidspartnere på arrangementet som presenterer og demonstrerer sine produkter og løsninger.

- Det vil til enhver tid være ca. 40 representanter fra Scania (og samarbeidspartnere) i sving hver dag. Arrangement vil pågå fra uke 3 og til og med uke 7. Vi vil benytte mer en 2500 overnattingsdøgn på hotellet, forteller Lauvstad, og tilføyer at tidligere suksess ligger i det fantastiske samarbeidet Scania og samarbeidspartnere imellom.

- Vi i Norsk Scania ser frem mot 5 uker i Trysil og er sikre på at vi igjen skal få fornøyde besøkende. Til og med snøen vi ønsket oss, har vi fått.

STILLING LEDIG:
Powered by Labrador CMS